grazia

Fitnes

Da li vežbanje na prazan stomak doprinosi gubitku kilograma?

Mit ili istina? Odgovor je negde u sredini!

Gotovo je nemoguće da od poznanika, prijatelja ili rođaka niste čuli da vežba na prazan stomak ujutro kako bi sagoreo mnogo više masti od vežbanja koje bismo obavili nakon doručka.

A pošto ste verovatno ovaj mit negde čuli ili ga možda primenjujete u svakodnevnom životu, moramo vam reći da sadrži dozu istine, ali to nije 100% tačno. Sa praznim želucem ne sagorevamo više kalorija, ali ciljamo na uporne masnoće. Stručnjaci objašnjavaju da trening na prazan stomak ne znači sagorevanje više kalorija, jer uglavnom zavisi od vrste i intenziteta vežbi koje radimo. Iste kalorije sagorevamo na prazan stomak, jer je potrošnja energije ista kada radimo čučnjeve ili trčimo određenu udaljenost. Međutim, treba napomenuti da trening na prazan stoma pomaže u „buđenju“ lokalne i postojane masnoće, bez naravno da to znači da ćemo je brže sagorevati. Važno je napomenuti da trening na prazan stomak može da pomogne ne samo u mobilizaciji masti, već i u povećanju osetljivosti na insulin i hormona rasta, dva faktora povezana sa gubitkom težine.  

Šta je sa sportom visokog intenziteta?

Trening na prazan stomak pomaže u poboljšanju osetljivosti na insulin, povećava glikogen u mišićima i samim tim poboljšava performanse, posebno kod ljudi koji se bave sportovima izdržljivosti kao što su trčanje, plivanje ili vožnja biciklom. Pored gubitka kilograma, najveća korist od posta je da pojačava autofagiju, prirodni proces koji ima za cilj regeneraciju tela iznutra. To je poput procesa ćelijske reciklaže koji pomaže u borbi protiv starenja, uklanjanju toksina i sprečavanju bolesti promovišući DNK aktivnost. Da biste izvodili vežbu na prazan stomak, morate to raditi postepeno. Pored svih gore navedenih prednosti, važno je zapamtiti da vežbanje na prazan stomak zahteva postepeno prilagođavanje i određeni plan ishrane. Ne postoji jedinstvena dijeta koja je idealna za sve, pa će trening na prazan stomak ili uz minimalan unos kalorija zavisiti od pojedinca i njegove okoline. U slučaju da želite da vežbate na prazan stomak, to bi trebalo da se dešava postepeno, polako smanjujući obroke. Takođe je neophodno održavati hidrataciju pre i tokom sesije.

Ako pijete kafu?

S obzirom na to da kofein pomaže u poboljšanju performansi u teretani, ima smisla zapitati se da li je konzumiranje samo jedne šoljice kafe pre treninga isto što i trening na prazan stomak. Odgovor je da kafa nema kalorija - naravno, mora biti obična, bez šećera ili mleka. Kofein pre treninga olakšava upotrebu masti kao goriva, povećavajući njenu oksidaciju i aktivaciju mišića, poboljšavajući tako sportske performanse i odlažući umor. 

Pročitajte još

Povezane teme

Make up

Moderna klasika - zavodljivi ruž sa satenskim finišom

Inspirisana starim Holivudom, neprolaznom lepotom i visokom modom prošlog veka – Aura je kreirala liniju od šest savršeno-kremastih nijansi ruževa koji će istaći vaše usne, negovat...

Nega kože

Zašto nam je noćna krema zapravo neophodna i kako odabrati onu pravu

Obezbedite svom licu najbolju negu tokom mirovanja, jer u tom periodu koža se regeneriše.

Nega kože

5 najvažnijih prednosti prirodnih dezodoranasa

Ukoliko već neko vreme razmišljate o tome da počnete da koristite prirodni dezodorans - shvatite ovo kao znak na koji ste čekali!

Nega kože

6 beauty koraka kojih se Dženifer Lopez religiozno pridržava

Jedna je od retkih slavnih osoba koja se zaklinje da nikada nije bila na estetskoj operaciji.

Nega kože

Ovih 7 navika čine da vaša koža izgleda starije - da li se pronalazite u njima?

Ukoliko ste se pitali zašto vaša koža izgleda starije nego što jeste - evo odgovora!

Make up

Da li si ti nova beauty savetnica?

Voliš šminku, pratiš trendove i volela bi da postaneš influenserka u beauty industriji? Može! Misliš da zvuči previše dobro da bi bilo istinito? Pročitaj Lenkinu priču i razmisli j...

Nega kože

Dermatolozi otkrivaju: Da li je kafa zapravo loša po našu kožu?

Naš omiljeni jutarnji, ali i napitak u kom uživamo tokom celog dana, možda ipak nije tako dobar za našu kožu. Međutim, da li smo spremni da ga se odreknemo?