grazia

Fitnes

Noćni režim: kako nedostatak sna utiče na težinu

Zašto je tako teško kontrolisati apetit kad ne spavate dovoljno?

Nije tajna da je nedostatak sna štetan za vaše zdravlje. Međutim, ne znaju svi da, pored brzog umora, zanemarivanje dragocenih sati odmora noću dovodi i do debljanja. Zašto nedostatak sna može dovesti do prejedanja i kako se nositi sa nekontrolisanim apetitom nakon neprospavanih noći.

ŠTA KAŽU NAUČNICI

Najnovije istraživanje u ovoj oblasti objavljeno je u European Journal of Clinical Nutrition. Stručnjaci iz renomirane publikacije otkrili su da ljudi koji se ne naspavaju dovoljno sledećeg dana pojedu u proseku 385 kalorija više (ovo je približna energetska vrednost srednje veličine hamburgera ili krofne). Ako osoba redovno zanemaruje pravilan san, onda dodatne kalorije neizbežno dovode do debljanja. Naučnici su takođe otkrili da su se „pospani“ učesnici u eksperimentu opredelili za hranu bogatu mastima, zanemarujući proteine i složene ugljene hidrate.

Zašto nedostatak sna dovodi do prejedanja

Autori studije povećani apetit nakon neprospavane noći povezuju sa radom hormona, posebno leptina i grelina koji su odgovorni za osećaj sitosti i gladi. Ako telo nije imalo vremena da se oporavi preko noći, sutradan se kalorična i ne najzdravija hrana čini mnogo puta atraktivnijom nego inače, pa je teže odoleti.

Journal of Obesity objavio je meni za one koji ne mogu da priušte 7-9 sati sna, ali i dalje žele da ostanu u formi. Pa, šta jesti u dane kada nemate dovoljno sna:

- Cela zrna sa niskim glikemijskim indeksom (smeđi ili smeđi pirinač, kvinoja, ovsena kaša);

- prave masti (orasi, semenke, avokado, masna riba, biljno ulje);

- uravnoteženi obroci (hleb sa maslacem od kikirikija, tost sa ćuretinom i avokadom, losos sa povrćem).

Stručnjaci takođe savetuju da se ne upuštate u mala zadovoljstva: ako želite, možete pojesti parče čokolade ili kolačiće - to će vam pomoći da smanjite stres i sprečite prejedanje.

 

Povezane teme

Fitnes

Zašto je važno posvetiti 10 minuta dnevno meditaciji

Otkrivamo kako da se oraspoložimo i osećamo bolje za samo 10 minuta dnevno.

Parfemi

Letnji prijatelj: najlepši parfemi sa notom irisa

Sezona cvetanja irisa (perunike) je u punom jeku. Podsećamo na najpoznatije mirise u istoriji parfimerije sa notom irisa.

Nega kože

Zašto svima trebaju ledene kupke

Ući u kadu punu ledene vode, a zatim i neko vreme tamo ostati može izgledati kao nešto zaista ludo.

Kosa

5 načina da napravite savršene lokne bez toplote

Niko od nas ne može da odoli dugim uvojcima i predivnim talasima u kosi.

Trendovi

4 sveže ideje za manikir koje ćemo sigurno isprobati ovog leta

Za prve dane leta biramo žive boje i trendi manikir sa naglaskom na detalje.

Kosa

Smeđa kosa: 5 vrhunskih načina za oživljavanje boje tokom leta

Od proleća sanjamo da leto dočekamo sa potpuno novom bojom i frizurom i konačno je došlo vreme.

Fitnes

Naomi Kembel otkriva na Instagramu tajnu savršenog tela

Naomi Kembel je poznata po svom fit telu i savršeno oblikovanim nogama.

Kosa

Boemske frizure za letnje šetnje

Ukoliko želite da ovog leta budete „dete cveća“ izdvojili smo za vas niz frizura koje ćete lako napraviti i koje su potpuno inspirisane 70-im godinama.

Kosa

4 znaka koji otkrivaju da je vaša kosa oštećena

Često farbanje, stres, vrućina i loša ishrana - faktori koji utiču na zdravlje naše kose su mnogobrojni i donekle neizbežni.

Nega kože

Otkrivamo: zašto kozmetički proizvodi nakon nekog vremena nisu toliko efikasni

Šta se dešava kada osetimo da su naši proizvodi za negu kože magično prestali da funkcionišu?

Fitnes

Super voće: koje vrste treba uvrstiti u ishranu

Pored super hrane, preporučujemo i super voće, jer je naročito leti jedan od naših izbora broj jedan ujutro i uveče.

Fitnes

Intuitivna dijeta: 7 tajni za mršavljenje bez dijete

Zdrava ishrana ne sme biti povezana sa uskraćivanjem omiljene hrane.

Parfemi

12 parfema sa notom jorgovana

Miris jorgovana povezan je sa kasnim prolećem, kada ovaj cvet cveta.