grazia

Fitnes

Noćni režim: kako nedostatak sna utiče na težinu

Zašto je tako teško kontrolisati apetit kad ne spavate dovoljno?

Nije tajna da je nedostatak sna štetan za vaše zdravlje. Međutim, ne znaju svi da, pored brzog umora, zanemarivanje dragocenih sati odmora noću dovodi i do debljanja. Zašto nedostatak sna može dovesti do prejedanja i kako se nositi sa nekontrolisanim apetitom nakon neprospavanih noći.

ŠTA KAŽU NAUČNICI

Najnovije istraživanje u ovoj oblasti objavljeno je u European Journal of Clinical Nutrition. Stručnjaci iz renomirane publikacije otkrili su da ljudi koji se ne naspavaju dovoljno sledećeg dana pojedu u proseku 385 kalorija više (ovo je približna energetska vrednost srednje veličine hamburgera ili krofne). Ako osoba redovno zanemaruje pravilan san, onda dodatne kalorije neizbežno dovode do debljanja. Naučnici su takođe otkrili da su se „pospani“ učesnici u eksperimentu opredelili za hranu bogatu mastima, zanemarujući proteine i složene ugljene hidrate.

Zašto nedostatak sna dovodi do prejedanja

Autori studije povećani apetit nakon neprospavane noći povezuju sa radom hormona, posebno leptina i grelina koji su odgovorni za osećaj sitosti i gladi. Ako telo nije imalo vremena da se oporavi preko noći, sutradan se kalorična i ne najzdravija hrana čini mnogo puta atraktivnijom nego inače, pa je teže odoleti.

Journal of Obesity objavio je meni za one koji ne mogu da priušte 7-9 sati sna, ali i dalje žele da ostanu u formi. Pa, šta jesti u dane kada nemate dovoljno sna:

- Cela zrna sa niskim glikemijskim indeksom (smeđi ili smeđi pirinač, kvinoja, ovsena kaša);

- prave masti (orasi, semenke, avokado, masna riba, biljno ulje);

- uravnoteženi obroci (hleb sa maslacem od kikirikija, tost sa ćuretinom i avokadom, losos sa povrćem).

Stručnjaci takođe savetuju da se ne upuštate u mala zadovoljstva: ako želite, možete pojesti parče čokolade ili kolačiće - to će vam pomoći da smanjite stres i sprečite prejedanje.

 

Pročitajte još

Povezane teme

Kosa

Skandinavski talasi kao vodeća letnja frizura

... koju obožavaju poznate ličnosti.

Nega kože

5 benefita u nezi kože: Kako vitamin C daje najbolje rezultate?

Koje su glavne prednosti vitamina C i na koji način će vam pružiti najbolje rezultate? 

Kosa

Sara Džesika Parker nije zabrinuta zbog starenja, a ponajmanje zbog sede kose

Glumici je degutantno to što je u medijima nazivaju hrabrom samo zato što se ne farba.

Make up

Makeup saveti za 45+

Učinite da vaša koža blista!

Nega kože

Napravite spa ugođaj za stopala

Odlazak u salon ne mora uvek biti opcija, jer stopala traže ne samo negu, već i relaksaciju. Priuštite im tretman kakav zaslužuju, u udobnosti svog doma.

Kosa

Nova letnja frizura glumice! Krademo ideju od Dženifer Ensiton

Zvezda serije “Prijatelji” promenila je imidž!

Make up

Da li vazelin može da učini naše obrve gušćim?

Iako se koristi najpre za "zaključavanje" vlažnosti kože, izgleda da nam ovaj proizvod može pomoći i kod rasta obrva.

Kosa

Kako da kosu osušite prirodnim putem, a da izgleda odlično?

Naučite kako da je stilizujete, a da je pritom ne oštetite.

Nega kože

Revolucija u borbi protiv pigmentnih fleka i dalje traje

Otkrijte obogaćenu LUMINOUS630® liniju sa najboljim rešenjem protiv pigmentnih fleka.

Kosa

5 frizura kao stvorenih za četvrtasto lice

Omekšaće ga i učiniti nežnijim.

Parfemi

Nepredvidiv i uzbudljiv: Antonio Banderas Her Secret Kiss je parfem koji ćete obožavati

Ništa ne izaziva žmarce na koži i ubrzano lupanje srca kao poljubac...

Parfemi

Creed "Wind flowers" je osvojio publiku u regionu

U Beogradu je sinoć predstavljen novi miris

Nega kože

Kompletan vodič: Kako da se rešite uraslih dlačica?

Otkrivamo vam sve što treba da znate - jer ne postoji ništa gore od uraslih dlačica, zar ne?

Nega kože

Kako med čini čuda za našu kosu i kožu?

Glavni benefiti meda uključuju dubinsko čišćenje pora, lečenje akni, umanjenje vidljivosti ožiljaka, ublažavanje upalnih procesa, a može se koristiti i kao piling, te za hidratacij...