Lifestyle

4 pravila pametne ishrane bez obzira na to da li vežbate ili ne

Mislite da je zdrava ishrana skupa ili, pak, nemate vremena da smišljate zdrave obroke pa idete na najbrža rešenja?

U nastavku razbijamo i taj mit i donosimo savete trenera i nutricionista koji će vas naterati na zdravije navike i rešiti vas brojnih neugodnih zdravstvenih problema s kojima se u budućnosti možete susresti.

PREHRANA S URAVNOTEŽENIM UNOSOM UGLJENIH HIDRATA

Ugljeni hidrati nisu „babaroga“, kakvim se danas nastoje prikazati ali unosite ih u svoj organizam iz povrća, voća, mahunarki i integralnih žitarica. Ne pretrpavajte se krompirom, testeninom i pekarskim proizvodima.

ISHRANA SA ODGOVARAJUĆIM UNOSOM MASNOĆA

Masnoće su vrlo važne u našoj ishrani, ali ne preterujte ni s jajima, ni s kokosovim uljem koje je sada u trendu. Mononezasićene masne kiseline iz maslinovog ulja, avokada i orašastih plodova apsolutni su must-have u prehrani. Ne zaboravite ni omega-3 masne kiseline iz plave ribe, lososa, chia semenki, lana i oraha.

ŠTO VIŠE VLAKANA

Ako jedete brokoli, kupus, karfiol,  mahunarke (pasulj, sočivo), koristite lan u prehrani, birate hleb od celovitog zrna ili jednostavno ne ljuštite jabuke i kruške te volite jesti šumsko voće – na pravom ste putu da snabdevate organizam neophodnom količinom vlakana.

Doručak je posebno pogodan obrok za obezbeđivanje barem polovine ove preporuke o unosu vlakana.

JEDITE CELOVITO
Nemojte koristiti belo brašno, nego ono od celovitog zrna. Koristite integralni pirinač i ječam, a ne beli. Kada god možete, nemojte ljuštiti povrće ili voće.

Photo: Profimedia

Povezane teme

Lifestyle

Stiže kuvar sa receptima iz serije „Prijatelji”

Lepa vest za sve ljubitelje serije Prijatelji!

Lifestyle

Koje aktivnosti mogu zameniti 25 minuta seksa i sagoreti kalorije

Kako sagoreti kalorije ako vam najpogodniji način za to nije dostupan?

Lifestyle

Tajni osećaji: zašto ne treba žuriti sa izjavljivanjem ljubavi

Pet razloga da sačekate, čak i ako umirete da kažete "volim te"

Lifestyle

Ne samo reči: kako postići ciljeve promenom svog razmišljanja

Sve o tome kako afirmacije funkcionišu i kako ih pravilno koristiti.

Lifestyle

U kojoj smo dobi najsrećniji?

U kojoj smo dobi najsrećniji? Spojler: definitivno nije u mladosti.

Lifestyle

Da li nas kupovina čini nesrećnim?

Čini se da jedini problem kod kupovine može biti nedostatak velike količine novca na kartici.

Lifestyle

Čitajte majsko izdanje online - i to besplatno!

Magazin Grazia je uz svoje čitateljke u svakom trenutku. U vreme karantina trudimo se sa da vam pomognemo da što kreativnije provodite vreme kod kuće!

Lifestyle

Kako milenijalci preživljavaju samoizolaciju?

Svi različito doživljavamo stres.

Lifestyle

Kako se hemija javlja u seksu i da li je važna

Naučni podaci koji pomažu u pokretanju reakcije!

Lifestyle

Nova funkcija na Instagramu za preminule korisnike

Instagram je razvio ažuriranje pomoću kojeg možete napraviti memorijalnu stranicu preminule osobe.

Lifestyle

Kako organizovati savršen izlet (na tepihu kod kuće)

Prvomajske praznike ćemo provesti kod kuće, ali ne smemo zaboraviti na zadovoljstvo i zato prolećni piknik priređujemo kod kuće.

Lifestyle

10 vrednih saveta o tome kako (i sa kim) vredi započeti vezu

Važne prekretnice koje će vam pomoći da se procene izgledi za zajedničku budućnost.