Da li nas kupovina čini nesrećnim?

Čini se da jedini problem kod kupovine može biti nedostatak velike količine novca na kartici.

Međutim, psiholog Bari Švarc otkrio je da nivo sreće može pasti tačno tokom procesa izbora nove garderobe. Želja ljudi za slobodom izbora u kombinaciji sa tehnološkim kapacitetima preduzeća godišnje generišu hiljade novih proizvoda. A, s obzirom na veštačko smanjivanje životnog veka stvari, mode, društvenih stereotipa i sklonosti modernih ljudi da prekomerno kupuju, često morate kupovati među velikim izborom raznovrsnih stvari. Kao rezultat toga, izbor torbe pretvara se u potragu za iglom u hrpi sena – šoping centara i onlajn prodavnica. Naravno, lepo je kupovati, posebno kada imate izbora. Ali ako postoji previše mogućnosti, nastaju problemi. U najmanju ruku, preterani umor, a maksimalno anksioznost i hronično nezadovoljstvo sobom.

Dakle, Švarcove studije dokazuju da je umor od odabira nove haljine uporedo veći nego kod rešavanja matematičkog problema. Zašto se ovo dešava?

Proces izbora jedne od mnogih započinje formiranjem očekivanja. Prvo, čovek ima idealnu sliku onoga što želi da kupi. U tome mu često pomažu reklame. Zatim određuje najvažnije karakteristike ovog modela (boja, stil, materijal, cena). Nakon pregleda i analize svih opcija za prisustvo potrebnih karakteristika, osoba upoređuje modele jedne sa drugima i donosi odluku. Poreklo problema leži u želji osobe da napravi najisplativiji izbor od svih. Pantalone „A klase“ na primer posebno kada morate da ih platite svojim sopstvenim novcem, a zatim ih nosite svaki dan. Stoga, da bismo bili sigurni u odabranu opciju, želimo da razmotrimo sve ostale modele, što je gotovo nemoguće. Na određenim sajtovima predstavljeno je više od 1,5 hiljada kaputa. Veoma je teško proučiti ih sve fizički, ali da biste uporedili i napravili izbor, morate da odaberete pregled u nekoliko faza. Otuda je prvi problem umor. Iz tog razloga, sve manje ljudi koristi kupovinu kao sredstvo opuštanja.

Do čega dolazi? Najčešće ne tražimo sve haljine koje postoje na svetu i ne upoređujemo ih, već idemo u poznate prodavnice i izaberemo iz količine za koju smo imali dovoljno snage da isprobamo. To dovodi do činjenice da smo nakon kupovine prevaziđeni sumnjama. Da li je ta stvar zaista tako dobra? Možete li naći nešto bolje? Naravno, ako se takva anksioznost potvrdi, a nakon kupovine u sledećoj prodavnici je haljina koja je lepša ili jeftinija, to će u velikoj meri uticati na raspoloženje. Zamislite sada koliko često moramo nešto odabrati: od žvaka  i kafe do odela za intervju i zlatnih minđuša za praznik.

Kako se nositi sa tim?

Jelovnici u restoranima su deblji od jubilarnog izdanja najpoznatijih modnih magazina. Kapitalistička mašina nas postepeno utapa strujom novih proizvoda i starih modela sa osveženim mirisima i ukusima. Postoje dva načina za rešavanje umora i anksioznosti bez promene kapitalističke strukture. Prvo, ako niste napravili najuspešniji izbor, prihvatite to i shvatite da to nije vaša greška. U to vreme je bilo profitabilno – odlično. Nemoguće je sve predvideti, zato se ne mučite nečim što ne možete da kontrolišete. Drugo, jasno definišite svoje ukuse i uvek se fokusirajte na jednu stvar. Kafa je samo začinjena, bluze su samo od pamuka, nokti su samo crveni. To će uštedeti vreme i takođe će vam pomoći da odredite granice vaše ličnosti, shvatite svoje sklonosti i vratite vlastitu ličnost zakopanu u svet mode.

mainstyles.ru/