Ako vam kažem da jedno slovo menja sve, zvučaće kao jeftina politička kampanja. A zapravo je nešto skroz suprotno od toga – to je način percepcije.
Ljudi se generalno kroz život bore sa dva ključna osećaja: Da su nešto propustili i da nešto nisu završili. Upravo tada možemo da naiđemo na opasnost od nesvršenih odnosa. Kada kažemo “nesvršeno”, naš prljavi um pomisli na seks. Nisam na to mislila, ali može da posluži kao metafora. I u seksu kada ne dostignemo vrhunac ostane nam osećanje neispunjenosti i nezadovoljstva, osećaj da nismo još završili i onda zamolimo partnera da nam pomogne da to i uradimo. Slično je u ljubavi – samo u ljubavi kad jedan svrši, drugom nema pomoći. Tada partner ne može da pronađe neki drugi način da nas zadovolji, pošto u ljubavi postoji samo jedan način, a sa njim je naš partner davno svršio. Taj osećaj neispunjenosti mi ćemo pokušati na sve načine da nadoknadimo, na kraju se uvek vraćajući onome ko nam je, u suštini, zadovoljstvo i uskratio. Američki filmovi su nam nametnuli reč “closure”, da svaki odnos u životu mora da se završili ili jel, svrši, ali to u stvarnosti nije tako. Neko se prosto okrene i ode, i ne pruži nam ni svršetak ni završetak, a mi se tu ama baš ništa ne pitamo. Ne mora sve što je imalo početak da ima kraj. I to je okej. Onda shvatimo da početak nije trebalo ni da postoji, pa nam je mnogo lakše da prihvatimo kraj.
Nesavršenost predstavlja nešto drugo, čak i opasnije. Retko kada praštamo tuđe nesavršenosti. Jednom sam pročitala rečenicu “Moraš mnogo voleti nekoga da bi trpeo njegovu glad”. To je možda najtužnija i najistinitija rečenica ikada napisana. Ona nam na banalnom primeru pokazuje koliko smo mi malo spremni da tolerišemo. Ponekad zaista opraštamo i zlatiborske zore i more Crne gore, ali neke sitnice koje ukazuju na nečiju nesavršenost ne. Onda dižemo ruke, odlazimo, ostavljamo odnos nesvršenim samo jer smo ga procenili nesavršenim – a kada shvatimo da savršeni odnos ne postoji, onda je kasno – neko je to shvatio mnogo pre nas.
Tekst: Tamara Mladenović
Fotografije: Instagram