Pandora se posvećuje ekologiji i održivosti

Gigant nakita pojačava svoju etičku posvećenost ekologiji i ljudima.

Kao najveći brend nakita na svetu, Pandora je posvećena smanjenju uticaja na klimu i davanju primera celoj industriji: uvek poštujući resurse, životnu sredinu i ljude. Održivost i odgovorne prakse su osnova giganta koji veruje da kvalitet i etički standardi idu ruku pod ruku.

Osnovan 1982. godine, Pandora je sa sedištem u Kopenhagenu u Danskoj i zapošljava više od 26.000 ljudi širom sveta, od čega oko 11.500 na Tajlandu, gde kompanija proizvodi svoj nakit u dva ekološki prihvatljiva objekta, koja će ove godine raditi sa 100 % obnovljive električne energije. Pandora nakit može se prenositi s generacije na generaciju, ali većina komada je imala svoju prošlost. U 2019. godini 71% srebra i zlata koje ovaj brend koristi se dobilo od recikliranih materijala, jer ti metali nikada ne gube na svom kvalitetu, a uticaj na okolinu je manji, pa će Pandora reciklirane metale koristiti do 2025. godine.

Pored toga što daju finim metalima drugi život, 99,9% kamenja koje koriste je sintetičko, uglavnom kubni cirkoni i nanokristali, koji imaju mnogo niži otisak ugljenika od miniranih. Brend uvek radi na smanjenju otpada, na primer, u 2019. godini 88% svih otpadnih materija iz fabrika je reciklirano. Kao članica odgovornog Saveta za nakit i Pariskog sporazuma Ujedinjenih nacija o klimatskim promenama, Pandora će sledeće godine objaviti plan za smanjenje gasova sa efektom staklene bašte u svom lancu vrednosti i pridružila se UNICEF-u da obrazuje i osnažuje decu i mlade, ali sa posebnim fokusom na devojčice.