grazia

GASTRO

Slobodno se zasladite i ne brinite o kilaži

Opšteprihvaćeno mišljenje je da su slatkiši neprijatelji organizma, pogotovu kada ste na dijeti. Restrikcijom ćete se osećati loše, a i nepisano je pravilo da više želite ono što je zabranjeno i ako posustanete poješćete više nego što biste inače.

Za redukciju kilaže obično se savetuje izbacivanje različitih namirnica iz ishrane, a među prve tri namirnice se nalaze slatkiši. Ukoliko želite da smršate pravilno i da efekti budu dugoročni, potrebna je umerena ishrana i fizička aktivnost.

Izbacivanje nekih grupa namirnica, kao što su one sa ugljenim hidratima mogu nepovoljno da utiču na naše zdravlje. Zato, ako ste zdravi, slobodno konzumirajte namirnice koje želite, jer za normalno funkcionisanje organizma potrebno je unositi sve namirnice, ali umereno. I ne očajavajte, slobodno se zasladite i ne brinite o kilaži.

Ne mogu da jedem slatko, ako želim da smršam. 

Preporučeni broj kalorija na dnevnom nivou ne treba da prelazi 2.200 kalorija, a ukoliko želite da smršate, onda bi trebalo da računate 500 kalorija manje, tj. 1.700 dnevno. Jedite umereno i slobodno u svoj dnevni meni uključite i omiljeni slatkiš vodeći računa da ne pređete preporučeni broj kalorija. Svakako slatkiš ne bi trebao da zauzima veći prostor na vašem dnevnom meniju, ali ukoliko je već takva situacija, umesto šećera možete da koristite niskokalorijske zaslađivače koji su dobri saveznici za mršavljenje, a ne štete organizmu. Vaš omiljeni kolač uvek možete da napravite u niskokalorijskoj varijanti, koristeći steviju umesto šećera i na taj način ne morate da brinete o kalorijama. 

Šećer je pogonsko gorivo našeg organizma i kao takvo nam pruža energiju. Na dnevnom nivou nutricionisti preporučuju od 55 do 65 odsto ugljenih hidrata, od čega 10 odsto treba da budu šećeri. Za sve vrste jela treba da ima mesta na nedeljnom meniju, bitno je biti umeren u ishrani i pravilno kombinovati hranu.

Informišite se o kalorijama namirnica kroz nutritivne tabele na pakovanjima proizvoda i zasladite se ukoliko želite, ali najbolje u prepodnevnim satima, jer je tada organizmu potrebna energija.

PROMO

Pročitajte još

Povezane teme

GASTRO

Recept dana: Dinstani pileći bataci sa bukovačom i čeri paradajzom

Probajte piletinu na drugi način, u kombinaciji aroma koje će vas oduševiti.

GASTRO

Ovi beogradski restorani proglašeni su najboljim od strane svetskih stručnjaka

Beograd je dobio svoj prvi MICHELIN vodič koji obuhvata 14 restorana raznolikih kuhinja.

GASTRO

4 načina za kombinovanje hrane i vina

Ko kaže da uz morsku hranu uvek ide belo vino, a uz biftek crveno? Otkrivamo vam kako da ritual obedovanja uz rajski napitak bude naročito iskustvo.

GASTRO

10 namirnica koje sadrže NULA kalorija

Povrće koje vam predstavljamo ne goji, a sadrži pregršt hranljivih sastojaka.

GASTRO

Recept dana: Punjena pečena jabuka, jesenja delicija

Sočna, dijetalna poslastica kao stvorena za jesenje dane kada je izbor jabuka u punom jeku.

GASTRO

Energetska bomba u čaši: Napitak koji vam momentalno daje energiju

Probajte, energiju ćete brzo povratiti i biti orni za obaveze koje vas čekaju tog dana.

GASTRO

Recept dana: Potaž od celera, savršen za detoks organizma

Idealan za detoksikaciju organizma posle praznične trpeze. (Budite na vreme informisani!)

GASTRO

Recept dana: Prevrnuti kolač sa mandarinama

Zasladite nedeljni ručak ovom sočnom poslasticom, čija priprema vam neće oduzeti mnogo vremena.

GASTRO

Recept dana: Pasta sa pestom od sremuša i pečenih lešnika

Probajte nešto drugačije, testeninu bez mesa, bez paradajz sosa, bez pavlake za kuvanje.

GASTRO

4 recepta za ukusan, zdrav doručak

Domaći namazi i salate uvek su dobra ideja za obrok.

GASTRO

Postanite majstor za sendviče: 6 saveta za mala remek-dela, kao stvorena za kućna okupljanja

Mali zalogaji, sendvičići ili kanapei, kako god ih nazvali, uvek su dobra ideja za posluženje. Svi ih vole jer asociraju na detnjstvo i proslavu rođendana.

GASTRO

6 predloga za ukusnu večeru koja ne goji

Probajte ova zdrava jela koja će vam pomoći u detoksikaciji i gubitku kilograma.

GASTRO

Recept dana: Krempita na naš način

Tajna dobre krempite krije se u kuvanom filu i aromi vanile.

GASTRO

Recept dana: Američke čokoladne korpice sa kikiriki puterom

Reč je o zdravom slatkišu koji ćete brzo i lako napraviti.

GASTRO

Započnite dan zdravo: Grčki jogurt sa ovsenim pahuljicama i voćem

Grčki jogurt ima izvanredna nutritivna svojstva, sadrži kalcijum, protein, probiotik, jod i vitamin B12.