grazia

GASTRO

Ovih 7 stvari možete da dodate u kafu i ozbiljno poboljšate zdravlje

Ljubiteljima kafe zaista nije potreban razlog da se prepuste uživanju u svom omiljenom napitku, ali za slučaj da želite da opravdate tu "još samo jednu" šoljicu, možda možete da razmislite o tome kako da je učinite korisnijom za vaše zdravlje - dodavanjem nekog od ovih "začina". Neki od njih su skoro pa prirodna i očekivana kombinacija sa kafom, ali o nekima od njih možda do sada niste razmišljali. Sve u svemu, u nastavku vam donosimo nekoliko ideja kako da kafu učinite još zdravijom, ali i ukusnijom. 

Kolagen

Kolagen je sastojak koji se smatra obaveznim ukoliko želimo da poboljšamo stanje kose, kože i noktiju, ali to nije sve - kolagen je takođe jednostavan način da u svoju ishranu unesete i više proteina. Kolagen u prahu je bezukusan i potpuno rastvorljiv, tako da ga nećete ni osetiti u svojoj kafi što je odlično ukoliko ne želite da menjate ukus svog omiljenog napitka, ali na raspolaganju su vam i brojne aromatizovane varijante. Plus, Dženifer Aniston dodaje kolagen u svoju kafu svakog jutra - a znamo kako ona izgleda!

Cimet

Dodavanje cimeta u kafu nije ništa novo, ali je zato kako ukusno, tako i zdravo. Istraživanja pokazuju da cimet ima antimikrobna svojstva i da je pun antioksidanata, da može smanjiti šećer u krvi, poboljšati funkcionisanje mozga i pomoći u varenju. Dakle, i miris i ukus i zdravlje!

Puter

Kafa sa puterom ili kokosovim uljem zapravo može biti jako zdrava, a sve zahvaljujući antioksidantima i omega-3 masnim kiselinama koje održavaju nivo energije u toku celog dana, te regulišu želju za slatkišima. 

Kakao

Poznato je da je kakao bogat antioksidansima koji mogu da smanje upalne procese i poboljšaju funkcionisanje mozga. A, ne samo da ima zdravstvene benefite, već je i tako ukusan - savršen za domaću varijantu moka kafe!

Kurkuma

Možda deluje neobično, ali poznati žuti začin sa pravom može da se nađe u vašoj kafi. Kurkuma sadrži jedinjenje zvano kurkumin, koje je poznato po svojim antiinflamatornim svojstvima i mogućnošću ublažavanja bolova. Takođe, kurkuma je puna antioksidanata.

Sirovi med

Med je prepun vitamina i minerala, antioksidanata i hranljivih materija. Ukoliko patite od sezonskih alergija, sirovi med će vam i te kako pomoći, naročito ako je domaći, organski. 

Ekstrakt vanile

Prirodni ekstrakt vanile (ili čak zrno vanile) sadrži moćne antioksidante i može da ima antiinflamatorno dejstvo. A, pored toga što daje zanimljiv ukus vašoj kafi, ekstrakt vanile obezbeđuje dozu potrebnih minerala, magnezijuma i kalijuma.

Foto: Pexels

Priredila: I. T.

Pročitajte još

Povezane teme

GASTRO

Mafini od spelte, jabuka i nara

Jednostavan recept za neobičnu poslasticu.

GASTRO

Jesenji čizkejk od bundeve

Sezona je bundeve i sve njene prednosti treba iskoristiti

GASTRO

Zdrav kolač s višnjama - bez brašna!

Lako, brzo, jednostavno, ukusno i zdravo

GASTRO

Tart sa šljivama

Pravi se brzo i lako a sjajno ide uz ove jesenje dane!

GASTRO

Da li ste probali arančine?

Staro italijansko jelo arančini, dolazi nam iz srca Sicilije

GASTRO

Sočan kolač sa jabukama i grizom

Ako vam se jede nešto slatko, evo odlične ideje.

GASTRO

Malo drugačije: Lazanje sa palačinkama

Ukusi Italije uvek su dobrodošli na trpezu, kako u originalnom izdanju, tako i u malo izmenjenom.

GASTRO

Probajte meksički fahitas

Dajemo vam recept popularnog jela koje Meksikanci obožavaju.

GASTRO

Recept za omiljeni: tost sa avokadom i tunom

Nutritivnim sadržajem, avokado se nalazi u samom vrhu poželjnih namirnica koje bi trebalo svaki dan da se nađe na vašem meniju.

GASTRO

Mandžurijska piletina

Recept za piletinu koja je istovremeno hrskava i mekana.

GASTRO

Sočni kolač s rogačem i jabukama

Znate li uopšte kakav je ukus rogača?

GASTRO

Azijska slatko-kisela čorba

Svi koji vole miks različitih ukusa, biće oduševljeni ovom čorbom.

GASTRO

Čokoladni kolač - za 5 minuta!

čokoladni ekspres-kolač će vas spasiti ako imate “iznenadne“ goste, ili jednostavno, ako želite da se zasladite.

GASTRO

Mini pica od patlidžana

Izuzetno zdrav, niskokaloričan obrok, odličan za večeru ili predjelo, a naročito pogodan za sve one koji vode računa o ishrani.