grazia

Fitnes

10 načina da naterate sebe da vežbate

Ja sam ona osoba koja je u stanju da iz meseca u mesec uporno i optimistično uplaćuje članarinu u teretani i isto tako uporno uspeva da ne ode ni jednom. Da ne spominjem novac koji sam potrošila na kupovinu prostirki za vežbanje, preslatkih sportskih kompleta i sličnih sitnica kojima sam sebe želela da motivišem da usvojim ovu zdravu naviku. Ništa. Nothing. Niente. Kako sam opravdala sebe? Nisam to dovoljno i iskreno želela!

Zato, iz ličnog iskustva bih rekla da su želja i rešenost najvažniji i ključni način da naterate sebe da vežbate, ali uz to, nije loše poslužiti se i nekim trikovima koji će celokupan proces znatno olakšati. 

Vežbajte sa prijateljima

Da, koliko god voleli osećaj nakon dobrog treninga, činjenica je da je vežbanje retko kome zabavno. Upravo zato će vam biti potreban neko ko će vas motivisati i bustovati, a to je niko drugi do neko od vaših prijatelja koji je možda čak i više od vas rešen da redovno i posvećeno vežba. Uz to, trening će definitivno biti utoliko zabavniji kada u njega uključite i trač partiju!

Postavite cilj

Ukoliko imate cilj - imate i motiv! Zato, pronađite svoj razlog zbog kog želite da vežbate - da li je to zdravlje, bolja figura, poseban događaj, nije ni važno dokle god znate zašto ste počeli. 

Kupite komad odeće u veličini koju želite da dostignete

Većina žena kreće u ovu avanturu sa ciljem da izgubi višak kilograma i to je sasvim u redu. Da biste istrajali na tom putu, ali i motivisali sebe kad god posustanete i želite da odustanete, kupite komad odeće u veličini do koje želite da stignete i neka vam on bude glavni orijentir da ste postigli zacrtano. 

Napravite plan i držite ga se

U skladu sa svojim ciljem, napravite plan aktivnosti kog ćete zaista moći da se držite. Recimo, ukoliko radite 8 sati dnevno, a uz to imate i porodicu, obaveze kod kuće i želju da slobodno vreme posvetite nekim svojim hobijima, nerealno je očekivati da ćete moći da izdvojite više od sat vremena za trening. Ne morate da vežbate tri puta nedeljno po sat ili dva, možete vežbati i svakog dana po 20-30 minuta ukoliko je to nešto što se bolje uklapa u vaš stil života. 

Nagradite sebe kada ostvarite postavljeni cilj

Još jedan način da motivišete sebe da istrajete jeste mala nagrada koju ćete sebi obezbediti nakon svakog ostvarenog cilja. Tako, jednom nedeljno možete da nagradite svoj trud mini putovanjem, odlaskom u spa centar, šoping ili na večeru sa prijateljima. Šta god vam predstavlja zadovoljstvo, odlično je za podsticanje sebe da nastavite jače i bolje!

Napravite pauzu

Nemojte preterivati i nemojte se previše forsirati. Obezbedite sebi i svojim mišićima odmor i pauzu kada im je to potrebno jer ćete samo tako biti u stanju da istrajete i ostvarite svoj cilj. Zaboravite na grižu savesti, ali nemojte se previše ni opustiti!

Neka vaši ciljevi budu realni

Budite iskreni prema sebi i svojim mogućnostima. Nemojte očekivati da ćete za kratko vreme postići drastičnu promenu. Uvek je bolje da zacrtano ostvarujete polako i postepeno, ali dugotrajno i održivo. 

Fokusirajte se na užu sliku

Ukoliko je šira slika daleko, zaboravite na nju i fokusirajte se na užu! Fokusirajte se na ostvarivanje dnevnih ili nedeljnih ciljeva, pre nego mesečnih ili godišnjih. Samo polako i istrajno. 

Priključite se grupi

Dok neko uživa u individualnim treninzima, nekima će znatno više prijati grupni treninzi. Ukoliko i vas pokreće grupa, energija i atmosfera - znate šta vam je činiti. Pronađite odgovarajući tim sa istim ciljevima, sagorevajte kalorije i uz to se sjajno zabavite!

Promenite svoju rutinu

Kada vam je dosadno, teško je ostati motivisan. Zato, kada god osetite da ste se zaglavili u istom, da odugovlačite i izbegavate ono što ste isplanirali, "začinite" svoju fitnes rutinu i uvedite nešto novo što će održati vaš optimizam sa početka ove priče. 

Tekst: Ivana Tomić

Fotografije: Shutterstock

Povezane teme

Fitnes

Zašto je važno posvetiti 10 minuta dnevno meditaciji

Otkrivamo kako da se oraspoložimo i osećamo bolje za samo 10 minuta dnevno.

Parfemi

Letnji prijatelj: najlepši parfemi sa notom irisa

Sezona cvetanja irisa (perunike) je u punom jeku. Podsećamo na najpoznatije mirise u istoriji parfimerije sa notom irisa.

Nega kože

Zašto svima trebaju ledene kupke

Ući u kadu punu ledene vode, a zatim i neko vreme tamo ostati može izgledati kao nešto zaista ludo.

Kosa

5 načina da napravite savršene lokne bez toplote

Niko od nas ne može da odoli dugim uvojcima i predivnim talasima u kosi.

Trendovi

4 sveže ideje za manikir koje ćemo sigurno isprobati ovog leta

Za prve dane leta biramo žive boje i trendi manikir sa naglaskom na detalje.

Kosa

Smeđa kosa: 5 vrhunskih načina za oživljavanje boje tokom leta

Od proleća sanjamo da leto dočekamo sa potpuno novom bojom i frizurom i konačno je došlo vreme.

Fitnes

Naomi Kembel otkriva na Instagramu tajnu savršenog tela

Naomi Kembel je poznata po svom fit telu i savršeno oblikovanim nogama.

Kosa

Boemske frizure za letnje šetnje

Ukoliko želite da ovog leta budete „dete cveća“ izdvojili smo za vas niz frizura koje ćete lako napraviti i koje su potpuno inspirisane 70-im godinama.

Kosa

4 znaka koji otkrivaju da je vaša kosa oštećena

Često farbanje, stres, vrućina i loša ishrana - faktori koji utiču na zdravlje naše kose su mnogobrojni i donekle neizbežni.

Nega kože

Otkrivamo: zašto kozmetički proizvodi nakon nekog vremena nisu toliko efikasni

Šta se dešava kada osetimo da su naši proizvodi za negu kože magično prestali da funkcionišu?

Fitnes

Super voće: koje vrste treba uvrstiti u ishranu

Pored super hrane, preporučujemo i super voće, jer je naročito leti jedan od naših izbora broj jedan ujutro i uveče.

Fitnes

Intuitivna dijeta: 7 tajni za mršavljenje bez dijete

Zdrava ishrana ne sme biti povezana sa uskraćivanjem omiljene hrane.

Parfemi

12 parfema sa notom jorgovana

Miris jorgovana povezan je sa kasnim prolećem, kada ovaj cvet cveta.