grazia

Fitnes

8 grešaka koje pravite svakog jutra, zbog kojih se gojite

Hiljadu puta smo čuli da je doručak najvažniji obrok, što dobro znaju oni koji uspešno održavaju kilažu ili su na režimu restriktivne ishrane. Istraživanja pokazuju da posle noćnog odmora, doručak pokreće i ubrzava metabolizam i da ljudi kojima je doručak neizostavni obrok svakoga dana imaju zdraviju telesnu težinu i niži indeks telesne mase (BMI), od onih koji ga izostavljaju. I ne samo to, studija je pokazala da ispitanici koji su ujutru jeli žitarice, tokom dana su konzumirali manje masne hrane, a više vlakana od onih koji su preskakali doručak, i samim tim su unosili manje kalorija. Smanjivanje kalorija dovodi do mršavljenja, ali je vrlo važan odabir namirnica koje unosimo. Kvalitetan, niskokaloričan doručak koji daje sitost siguran je put u ostvarivanju željenog cilja - gubitak kilograma.

Mnogo ljudi greši dok bira hranu za doručak. Ili je previše zašećerena, sa visokim sadržajem masti ili nema dovoljno dobrih masti. Ukoliko želite brzo da smršate, morate se pobrinuti da obroke konzumirate na vreme, da pravite odabir namirnica i povedete računa o količini hrane koju unosite.

Evo šta je važno da znate ukoliko vodite računa o težini, odnosno, želite da smršate.

1. PRESKAKANJE DORUČKA - Naše telo je tokom noći u stanju katabolizma (proces u organizmu koji složene molekule razgrađuje u jednostavnije, oslobađajući pritom energiju). Ukoliko se ujutru ne doručkuje, doći će do usporavanja metabolizma. Zato je neophodno doručkovati, jer on pokreće metabolizam tele, sprečava nizak nivo šećera u krvi, eliminiše umor i u velikoj meri pomaže u sprečavanju prekomernog konzumiranja hrane tokom dana.

2. LOŠ BALANS IZMEĐU UGLJENIH HIDRATA I PROTEINA - Mnogi ujutru jedu isključivo ugljene hidrate poput žitarica ili samo proteine (jaja). Idealan doručak se sastoji od složenih ugljenih hidrata i proteina visoke biološke vrednosti koji je korstan zajedno kao zdrav obrok. Složeni ugljeni hidrati pomažu u održavanju stabilnog nivoa energije i nivoa šećera u krvi uz minimalno skladištenje masti.

3. KASNI DORUČAK - Jutarnji obrok se mora pojesti u roku od sat vremena od buđenja, ali mnogima se dešava da pojedu kaloričnu večeru, te ujutru ne osećaju glad. Zato je potrebno obratiti pažnju na to u koje vreme jedemo, koje količine hrane unosimo i na kvalitet namirnica.

4. RAZMISLITE PRE NEGO ŠTO POČENETE DA JEDETE - Nemojte dozvoliti da vas povede neodoljivi miris ili izgled neke "nedozvoljene" hrane i da pokleknete u svom cilju. Svesno pristupite kreiranju doručka - da vaš organizam dobije ono što mu je potrebno a vi da se osetite sitim, a kranji rezultat posle izvesnog vremena biće zadovoljavajuća težina. Stalno treba da imate na umu cilj kojem težite.

5. U SOKOVIMA SE KRIJE ZAMKA - Mnogi misle da je čaša soka najbolji način da započnu dan, što je greška, jer sokovi sadrže mnogo šećera. Mnogo bolje je popiti čašu vode i pojesti jednu pomorandžu (unećete vitamine i hranljiva vlakna koja vas mogu držati sitim).

6. KAFA JE POŽELJNA, ALI BEZ ŠEĆERA I MLEKA - Ne morate da se odreknete vaše jutarnje doze kofeina, iako ste na dijetalnom iliti restriktivnom režimu ishrane. U slučaju da organizam ne reaguje negativno na kofein, kafa se preporučuje jer će vam podići raspoloženje i razdrmati vas. Naravno, povedite računa da ne preterujete i da je ne pijete pre odlaska na spavanje. I, svakako, bez ikakavih dodataka.

7. NE DOZVOLITE DA VAS GLAD IZNENADI - Ukoliko se dogodi da ste u žurbi i ne stignete da doručkujete, uvek sa sobom ponosite kesicu zdravih grickalica (bademi, indijski orah ili neko drugo koštunjavo voće). Ključ zdrave ishrane jeste planiranje obroka unapred.

8. NE JEDITE "S NOGU", UVEK SERVIRAJTE HRANU NA TANJIRU - Svaku namirnicu stavite na tanjir u komadu (jedno jaje, parče sira, parče tosta, šolja pahuljica...), tako ćete imati u glavi šta ste tačno pojeli, ali povedite računa o količini, odnosno kalorijama.

Foto: Pexels

Pročitajte još

Povezane teme

Nega kože

Za samo dva dana: Ovaj sastojak drastično utiče na smanjenje podočnjaka i bora oko očiju

Pronašli smo način da vratimo okoloočnom područuju željeni sjaj.

Nega kože

Saznajte koji su simptomi disbalansa hormona i kako se to odražava na našu kožu

Disbalans epiderma i pojava akni prvi put se javljaju u pubertetskom uzrastu, a kasnije hormoni variraju između 20. i 40. godine, kao i tokom perioda trudnoće i menopauze.

Make up

Šminkeri poznatih savetuju: 6 koraka do savršene "smoky eye" tehnike

Svi smo barem jednom pokušali ovu tehniku šminkanja, ali ovog puta zasigurno uspeva.

Trendovi

Transplantacija obrva je novi beauty trend, a mi vam otkrivamo sve što treba da znate o ovom tretmanu

Krisi Tajgen možda više nije najomiljenija osoba na svetu, ali ne možemo da poreknemo da ipak i dalje ima određeni uticaj, naročito kada je u pitanju lepota. 

Nega kože

Selfijem bez šminke Gvinet Paltrou otkrila lice koje retko koja 49-godišnjakinja ima

Možda bi još jednom trebalo da razmislimo o beauyt rutinama koje glumica praktikuje.

Nega kože

Koje beauty navike možete lako da usvojite, a da donesu promenu

Ove navike ćete lako usvojiti, a za rezultat ćete dobiti ono o čemu ste oduvek maštali.

Kosa

6 frizura koje su uvek u trendu

Izdvojili smo 6 uvek aktuelnih frizura, kao i nekoliko njihovih najzanimljivijih varijanti.

Nega kože

Kako da znate da ste preterali sa pilingom i šta tada da radite?

Kada preterujete sa pilingom duže vreme, na kraju može da se dogodi da zapravo ubrzate proces starenja, uništite zdrave ćelije kože i pospešite hiperpigmentaciju.

Nega kože

Sve što ste ikada želeli da znate o pravilnoj nezi usana

Ako nešto mrzimo osim suve kože, onda su to definitivno suve, ispucale usne.

Fitnes

10 fitnes navika žena koje uvek izgledaju dobro

Ako osmislite stil života koji vas vodi do rezultata, nikada više nećete morati da brinete zbog dolaska leta.