grazia

Fitnes

Kako da za tren oka izlečite STRES uz pomoć prirodnih antidepresiva

Otkrivamo vam najbolje prirodne „antidepresive“.

U savremenom svetu, ljudi su stalno suočeni sa stresom - užurbani tempo života, prekomerni zahtevi prema sebi, veliki  protok informacija, pandemija i sve slično tome, doprinose osećaju nelagode i anksioznosti.

Nije iznenađujuće što se mnogi od nas jednostavno ne nose sa svim problemima i počinju da piju antidepresive. Međutim, prema rečima psihijatara, ovi lekovi često dovode do ozbiljnih neželjenih efekata koji utiču na naše zdravlje. Kako se drugačije možete nositi sa stresom i anksioznošću bez tableta?

Čemu služe antidepresivi?

Pre nego što odgovorite na ovo pitanje, morate da razumete kako funkcionišu. Depresija kod ljudi nastaje usled smanjenja nivoa hormona sreće u mozgu - serotonina, endorfina, dopamina i eksitocina. Antidepresivi rade na obnavljanju normalnog nivoa ovih supstanci.

Važno je zapamtiti da se takvi lekovi uzimaju strogo prema lekarskom receptu, nakon postavljanja odgovarajuće dijagnoze.

Ako se s vremena na vreme osećate umorno, apatično ili uznemireno, ne žurite u apoteku po tablete. Umesto toga, korigujte ishranu dodavanjem nekoliko zdravih namirnica - prirodnih antidepresiva zbog kojih ćete se osećati bolje.

Ulje od ribe i laneno seme

Nedavna istraživanja su pokazala da se hrana bogata omega-3 smatra jednim od najboljih prirodnih antidepresiva. Pokušajte da jedete najmanje dva riblja obroka nedeljno. Ako ne volite ribu, za preliv za salatu umesto suncokretovog ulja koristite maslinovo ulje ili laneno ulje - alternativni izvor zdravih masti.

Meso, heljda, ovsena kaša

Hrana bogata vitaminima B reguliše metabolizam i jača imunitet, ali što je najvažnije, smanjuje negativne efekte stresa na telo. Pored toga, poboljšava raspoloženje i jača nervni sistem. Zeleno povrće sadrži velike količine vitamina B9 ili folne kiseline, pa ga obilno dodajte u supe, salate i variva. Vitamin B1 ili tiamin se nalazi u heljdinoj i ovsenoj kaši. Vitamin B12 ulazi u naše telo kroz životinjsku hranu kao što su meso i jaja.

Mlečni proizvodi i voće

Takođe je vredno napomenuti da se serotonin, jedan od glavnih hormona sreće, oslobađa iz aminokiselina triptofana i glukoze. Triptofan se nalazi u mlečnim proizvodima (posebno siru), urmama, šljivama, smokvama, paradajzu i tamnoj čokoladi. Glukoze ima puno u voću, povrću, bobicama i medu. Telu takođe možete pomoći da napravi vlastiti triptofan jedući više mesa, živine (posebno ćuretine) i sojinih proteina.

Morski plodovi i kupus

Plodovi mora sadrže složene ugljene hidrate, imaju najviše nutritivne osobine antidepresiva. Pokušajte da u svoju ishranu uvrstite školjke, ali i karfiol, brokoli i žitarice.

Ne zaboravite da je sasvim moguće uticati na svoje psihičko stanje ne samo zahvaljujući pravilnoj ishrani, već i fizičkoj aktivnosti i pozitivnom načinu života.

Ne opterećujte se problemima, otkrijte svaki dan nešto novo, češće grlite porodicu i prijatelje - ovo je najbolji način da prirodno i bezbedno povećate nivo hormona sreće i nosite se sa stresom.

foto:pinterest

Povezane teme

Fitnes

Barbie dijeta koju prati Margo Robi

Holivudska glumica otkriva svoje tajne ishrane dok se priprema za film o legendarnoj lutki.

Parfemi

5 zelenih mirisa koji će vas očarati svojom aromom

Zeleni mirisi su posebna porodica u klasifikaciji parfimerije.

Fitnes

Zašto je neophodna hidratacija tela i kako to postići

Svi znamo da je svakodnevno i često konzumiranje vode neophodno, ali mnogi od nas na to nisu navikli.

Fitnes

Kako napraviti ulje od đumbira i zašto vam je potrebno?

Sastojak za masažu koji pomaže u ublažavanju specifičnih bolova, umora i iritacije i povećanju libida.

Trendovi

11 predloga za manikir u nežnim bojama proleća

Nežne nijanse i pastelni slatkiši daju nam potrebnu inspiraciju za nokte i dovode nas u prolećno raspoloženje.

Fitnes

Da li stalno osećate nadimanje? Imamo 7 načina da se nosite sa tim

Sedentarni način života, loša probava, hormonski poremećaji i stres neki su od faktora odgovornih za osećaj nadutosti u stomaku i nogama.

Nega kože

Nega poznatih

Kada se ugase svetla reflektora, slavne dame čijoj lepoti se divimo obične su žene poput nas, u stalnoj potrazi za najboljim načinima da sačuvaju blistavost tena i mladolik izgled.

Fitnes

6 vitamina koje je opasno uzimati bez lekarskog recepta

Danas se vitamini smatraju univerzalnim lekom za prevenciju gotovo svake bolesti, a saveti o njihovoj upotrebi nalaze se na svakom Internet portalu posvećenom zdravlju i lepoti.

Parfemi

Proleće je u vazduhu: 10 parfema sa notama lale

Biramo najlepše parfeme sa notama lale.

Fitnes

Alkalna dijeta: kako sa 50 izgledati kao da imate 30 godina

Viktorija Bekam, Dženifer Aniston i Gvinet Paltrou su vitke i izgledaju mladoliko - jer su na alkalnoj dijeti - i jako je hvale.

Fitnes

Kako ublažiti stres meditacijom

Šta je stres i zašto ga moramo ublažiti?

Trendovi

Gold Nail Art: ovog proleća biramo manikir u boji zlata

Trendovi nail arta koji dominiraju na Instagramu nas oduševljavaju, jer donose zlato u naš život.

Trendovi

Megan Markl otkriva 12 dragocenih beauty tajni koje su joj promenile život

Ravnoteža, ovo je ključna reč koju Megan Markl primenjuje na svoj život i rutinu lepote.

Nega kože

5 osnovnih beauty pravila koja će vam pomoći da uvek izgledate savršeno

Male promene u našoj svakodnevnoj rutini su tajna savršenog izgleda ovog i svakog proleća.