Fitnes

Kako će 16-satni post pomoći da izgubite kilograme u rekordnom roku

Idealno za one koji nisu oduševljeni strogim dijetama!

Najzad, postoji način da pojedete sve što želite i da izgubite težinu - intervalni post.

Delotvornost ove metode gubitka kilograma već su potvrdili brojni nutricionisti. Poslednjih godina takva ishrana dobija ogromnu popularnost među onima koji žele izgubiti suvišne kilograme bez nepotrebnih problema. Dugo vremena su stručnjaci promovisali redovne obroke, uveravajući da pet obroka dnevno ubrzava metabolizam i pomaže bržem gubljenju kilograma. Kao rezultat toga, savremene žene se plaše da preskoče doručak i prisiljavaju se na užinu, čak i ako nisu gladne. Ali da li našem telu zaista treba takav režim? Relativno nedavno su zapadni stručnjaci zaključili da nema ništa loše u činjenici da preskačete prvi obrok i organizujete "štrajk glađu" do ručka ili čak večere. Iako je ovo u suprotnosti sa svim principima pravilne ishrane za koje smo se znali ranije, ali intervalni post zaista pomaže u gubitku kilograma i poboljšanju tela.

Intervalni post je dijeta za mršavljenje, koja se sastoji u periodičnom odbijanju hrane. Najpopularnija metoda je sistem 16/8 - potpuno odbacivanje hrane tokom 16 sati i 8 sati, kada možete jesti sve. Takva ishrana tera telo da sagoreva masne rezerve. Glavna prednost posta je ta što uopšte ne morate odustati od hrane, dovoljno je da preskočite doručak, ručak ili večeru. Emocionalno je to mnogo jednostavnije od apsolutnog posta ili, na primer, detoks dana. Pored toga, nema ograničenja na proizvode, što znači da možete sebi da priuštite male slabosti: deserti, pržena hrana, hleb, peciva.

Princip intervalnog posta

Odbijanje hrane od 16 sati optimizuje izlučivanje insulina, a to čini telo manje osetljivim na ugljene hidrate sa visokim glikemijskim indeksom i smanjuje osećaj gladi. Vaše telo u vreme gladovanja počinje sagorevati masne rezerve, a da ne ometa preradu hrane. Štaviše, prazan stomak može da se odmori, jača imunitet i poboljšava nivo hormona. Neki nutricionisti su uvereni da ovaj princip ishrane smanjuje upalne procese u telu, reguliše šećer u krvi i poboljšava mentalne funkcije. Kombinacijom intervalnog posta i treninga snage možete da sakupite mišićnu masu sagorevanjem masti. Ali bez odgovarajuće pripreme, bavljenje sportom na prazan stomak biće teško.

Kada možete da jedete?

Za početak, trebalo bi da odredite za sebe kada je lakše da gladujete - ujutro ili uveče. Ako lako možete bez doručka, sada možete prespavati jutarnju kašu sa čistom savešću. Na primer, večerali ste u 20 sati, što znači da već u 12 sati sledećeg dana možete da priuštite zdrav ručak ili, ako još uvek niste gladni, pojedete latte sa kroasanom (i nastavite da gubite kilograme!). U 20h možete priuštiti večeru, testeninu ili meso uz prilog. Za one koji dan ne mogu započeti bez doručka, večernje trke do frižidera su zabranjene. Ujutro ne možete sebi ništa uskratiti. Ali ako doručkujete u 8 ujutru, onda ćete se nakon 16 sati morati odreći iskušenja. Ali pogledajte na drugu stranu: do sad niste ni u čemu ograničeni.

Kome intervalni post ne odgovara?

Post, kao i svaka dijeta, ima kontraindikacije, pa je pre nego što eksperimentišete sa svojim telom, bolje je konsultovati lekara. Intervalni post je kontraindikovan za one koji imaju gastritis, probleme sa žučnim putevima, nadbubrežnom žlezdom, kao i trudnicama i dojiljama.

 

Povezane teme

Kosa

Homemade maske za kosu – par koraka do blistavosti

Oduvek smo znali da je u prirodi spas, međutim tu mantru smo tek skoro počeli ozbiljno da primenjujemo.

Nega kože

Da li koristite kremu za predeo oko očiju?

Okoloočno područje je veoma osetljivo i nežno, a prve bore se najčešće javljaju upravo na ovom delu lica.

Trendovi

Manikir trendovi : minimalizam

Trend minimalizma je sve prisutniji u svetu mode i kozmetike. Jednostavnost i vraćanje prirodi su obeležili prethodnu godinu, a na tom tragu se i nastavlja.

Nega kože

Da li pravilno kombinujemo kreme sa različitim sastojcima?

Retko koja žena se oslanja na minimalizam u negovanju. Žene uglavnom koriste niz preparata, počev od pene za umivanje preko tonika ili micelarne vode do kreme ili seruma, uz naravn...

Nega kože

Hijaluronska kiselina i fileri Šta postižemo njima?

Hijaluronska kiselina u kremama je za mnoge najveći izum kozmetologije u poslednjih sto godina.

Make up

Gucci beauty noviteti kako bi vaše lice zablistalo nakon praznika

Postepeno se vraćamo u režim rada nakon praznika, a Gucci Beauty je predstavio novu podlogu Fluide De Beauté Fini Nature i prajmer Sérum De Beauté Fluide Soyeux.

Fitnes

Koliko često treba trenirati?

Ako ste ljubitelj fitnesa ili uživate da budete aktivni, sigurno ste se zapitali koliko treninga je našem telu dovoljno?

Nega kože

Slugging – novi trend u borbi protiv suve kože

Društvene mreže je zaludeo novi beauty trend – slugging. 

Fitnes

Hormonski stomak: zašto raste i kako ga se rešiti

Tanak struk je sinonim za vitkost i mladost, ali šta ako stomak ne želi da „ode“? Šta je uzrok "hormonskog stomaka" i kako se nositi sa tim?

Nega kože

Piling usana – zašto treba dati šansu ovom jednostavnom tretmanu

Tokom zime koža je suva i ispucala i zaslužuje više brige i nege nego inače. Isti je slučaj i sa usnama, s tim što se taj tretman iz nepoznatih razloga zaobilazi. Ispucalost usana...

Kosa

3 ulja za kosu koja su nepravedno zapostavljena

Gotovo da nema žene koja za negu i stilizovanje kose koristi samo šampon.

Nega kože

Naša beauty lista želja za 2021. godinu

Možda smo već napisali nove liste rezolucija za 2021, prepune ciljeva i pozitivnosti, nadajući se da će nam 2021 biti lakša.

Fitnes

Detoks za 24 sata: 6 jednostavnih ideja

Šta učiniti za brzo resetovanje organizma?

Fitnes

6 načina za borbu protiv mamurluka

Narodni lekovi koji će olakšati jutro nakon zabave.