grazia

Fitnes

Otkrivamo šta je zdravije – kuvano ili sirovo povrće

Većina ljudi ne želi ili ne može svakodnevno da jede povrće u količini koju preporučuju nutricionisti.

Ukoliko u ishrani imate dovoljno „baštenskih poklona“, verujemo da se već brinete o pravilnoj ishrani. Svo povrće, kuvano ili sirovo, je dobro. Nema diskriminacije i ne zaboravite da činite svom telu veliku uslugu izdašnim biljnim jelovnikom.

Ali, kao i obično, opšta istina uključuje nijanse koje će pomoći u određivanju ličnih prioriteta u odgovoru na pitanje: da li je sirovo ili kuvano povrće bolje za naš organizam?

ČINJENICA 1: varenjem sirove hrane telo sagoreva više kalorija

Naučnici već godinama ubeđuju javnost da je standardni sistem koji se koristi za merenje kalorija u osnovi pogrešan, jer ne uzima u obzir energiju koja se koristi za varenje hrane. Kao i obično, lekari sa Univerziteta Harvard, bili su posebno aktivni u ovom pitanju. Evo kratkog sažetka naučnog govora: kada kuvamo povrće, pomažemo telu da ga brže svari. To znači da moramo trošiti manje energije da bismo svarili i apsorbovali hranljive materije. Sirova hrana zahteva da telo naporno radi, što zauzvrat sagoreva više kalorija dok se apsorbuje.

ČINJENICA 2: kuvanjem se uništavaju određeni vitamini  

Naučnici su otkrili da se vitamini rastvorljivi u vodi poput B i C uništavaju tokom kuvanja - delimično ili u potpunosti. Zanimljivo je da većina njih tokom kuvanja isparava - gubici zavise od veličine proizvoda i vremena ključanja. Istovremeno, vitamini A, D, E, K, kao i PP, rastvorljivi u mastima, zadržavaju svoja svojstva, bez obzira na obradu.

ČINJENICA 3: kuvanjem je moguće povećati antioksidante u povrću

Istraživanja potvrđuju da kuvanje povećava nivo nekih antioksidanata, na primer, beta-karotena u šargarepi i likopena u paradajzu (što ne otkazuje nepovratno uništavanje vitamina C). Zbog toga ste možda čuli da su poširani paradajz ili domaći sos bolji od sirovog paradajza. Što se tiče vitamina B6 (kupus, brokoli, špargle, beli luk su bogati njima), kratkotrajno kuvanje pomaže u oslobađanju njegovih aktivnih komponenti, samo jelo treba jesti sveže pripremljeno.

Da li je zdravije jesti kuvano ili sirovo povrće

Osnovni odgovor je - samo jedite. Ovo je glavna stvar. Na dobrom ste putu ako volite da uživate u hrskavom svežem celeru, pržite mešavinu povrća, kuvate supu od kupusa ili pripremate bundevu u rerni ...

I na kraju, savet mudrog maestra Fulvija Pierangelinija, svetski poznatog italijanskog kuvara sa dve Mišelin zvezdice: „Ako vas zaista zanima šta i kako da jedete, ujutru jedite sirovo povrće i kuvajte ga za večeru. Kao što znate, probavna aktivnost usporava se noću, što znači da ima smisla voditi računa o lako svarljivom meniju koji će vas osloboditi nelagodnosti u stomaku“.

Povezane teme

Fitnes

Barbie dijeta koju prati Margo Robi

Holivudska glumica otkriva svoje tajne ishrane dok se priprema za film o legendarnoj lutki.

Parfemi

5 zelenih mirisa koji će vas očarati svojom aromom

Zeleni mirisi su posebna porodica u klasifikaciji parfimerije.

Fitnes

Zašto je neophodna hidratacija tela i kako to postići

Svi znamo da je svakodnevno i često konzumiranje vode neophodno, ali mnogi od nas na to nisu navikli.

Fitnes

Kako napraviti ulje od đumbira i zašto vam je potrebno?

Sastojak za masažu koji pomaže u ublažavanju specifičnih bolova, umora i iritacije i povećanju libida.

Trendovi

11 predloga za manikir u nežnim bojama proleća

Nežne nijanse i pastelni slatkiši daju nam potrebnu inspiraciju za nokte i dovode nas u prolećno raspoloženje.

Fitnes

Da li stalno osećate nadimanje? Imamo 7 načina da se nosite sa tim

Sedentarni način života, loša probava, hormonski poremećaji i stres neki su od faktora odgovornih za osećaj nadutosti u stomaku i nogama.

Nega kože

Nega poznatih

Kada se ugase svetla reflektora, slavne dame čijoj lepoti se divimo obične su žene poput nas, u stalnoj potrazi za najboljim načinima da sačuvaju blistavost tena i mladolik izgled.

Fitnes

6 vitamina koje je opasno uzimati bez lekarskog recepta

Danas se vitamini smatraju univerzalnim lekom za prevenciju gotovo svake bolesti, a saveti o njihovoj upotrebi nalaze se na svakom Internet portalu posvećenom zdravlju i lepoti.

Parfemi

Proleće je u vazduhu: 10 parfema sa notama lale

Biramo najlepše parfeme sa notama lale.

Fitnes

Alkalna dijeta: kako sa 50 izgledati kao da imate 30 godina

Viktorija Bekam, Dženifer Aniston i Gvinet Paltrou su vitke i izgledaju mladoliko - jer su na alkalnoj dijeti - i jako je hvale.

Fitnes

Kako ublažiti stres meditacijom

Šta je stres i zašto ga moramo ublažiti?

Trendovi

Gold Nail Art: ovog proleća biramo manikir u boji zlata

Trendovi nail arta koji dominiraju na Instagramu nas oduševljavaju, jer donose zlato u naš život.

Trendovi

Megan Markl otkriva 12 dragocenih beauty tajni koje su joj promenile život

Ravnoteža, ovo je ključna reč koju Megan Markl primenjuje na svoj život i rutinu lepote.

Nega kože

5 osnovnih beauty pravila koja će vam pomoći da uvek izgledate savršeno

Male promene u našoj svakodnevnoj rutini su tajna savršenog izgleda ovog i svakog proleća.