grazia

Fitnes

Po čemu se anti-age dijeta izdvaja od ostalih?

Na pomen dijete, prva asocijacija nam je izgladnjivanje, uzdržavanje, rigorozan režim ishrane… Međutim, postoji vrsta dijete koja je usmerena na konzumiranje određenih namirnica sa ciljem da se poboljša zdravlje našeg najvećeg organa – kože.

Gazirana pića, previše začinjena hrana, slatkiši, sve to i te kako utiče na kvalitet kože, pa smo tada skloniji aknama, sivom tenu i nadutosti. Smanjen unos ovakvih namirnica održaće mladolikost što duže, te usporiti nastanak bora, mrlja, fleka i opuštanje kože, u čemu će vam pomoći anti-age dijeta. Kao bonus zadržaćete zdravu i vitku liniju.

Šta je tačno anti-age dijeta?

U pitanju je skup namirnica, minerala i vitamina koje treba unositi kako bi vratili godine na licu – unazad (baš kao što to čine razni tretmani).

Tvorac anti-age dijete je Nikolas Perikone, nutricionista, dermatolog i autor knjige „The Wrinkle Cure“, koji tvrdi da je tajna prevencije i eleminisanja bora u načinu ishrane. On dijetu bazira na namirnicama koje oslobađaju telo od uticaja slobodnih radikala - koji napadaju i uništavaju zdrave stanice kože, jer njihovim delovanjem opada imunitet, te su telo i koža skloniji upalama i infekcijama. Zato je konzumacija raznih minerala i vitamina koji imaju ulogu antioksidansa jako bitna.

Nikolas anti-age dijetu temelji na 3 osnovna principa:

  1. Dijeta – odabir namirnica koje su bogate antioksidansima, vitaminima i mineralnima, kao i omega masnim kiselinama
  2. Dodaci ishrani – konzumacija određenih suplemenata koje je teško nadoknaditi ishranom, a bitni su za imunitet i revitalizaciju kože.
  3. Primena namirnica na samoj koži – u smislu pripremanja domaćih maski za lice

Koja je to hrana koja će jačati imunitet, zaštitnu barijeru kože i podstaći veću proizvodnju prirodnog kolagena?

Pre svega – voda. Za dovoljnu količinu kolagena, neophodno je da unosimo dovoljno vode u organizam, po preporuci od 8 do 10 čaša dnevno.

Riba

Proteini i omega 3 masne kiseline imaju protivupalna dejstva, poboljšavaju elastičnost i bore se protiv starenja kože. Takođe su važni za masnu kožu jer redukuju proizvodnju sebuma. Preporuka je da se riba nađe čak 4 puta nedeljno na meniju i to losos, pastrmka, bakalar pa čak i tuna.

Orašasti plodovi

Orasi i bademi su bogati aminokiselinama, a preporuka po ovoj dijeti je dnevna doza veličine šake.

Tamnozeleno povrće

Spanać, kelj, blitva i brokoli moćan su izvor antioksidansa i veoma efikasno uništavaju slobodne radikale.

Maslinovo ulje

Najbolje bi bilo da sve namirnice pripremate na maslinovom ulju jer je bogato nezasićenim masnim kiselinama.

Bobičasto voće

Jagode, kupine, maline, brusnice, borovnice trebalo bi da konzumirate barem dva puta nedeljno jer sadrže veliki broj antioksidansa.

Citrusi

Limun, pomorandža, grejp, mandarina i limeta puni su vitamina C, A, B1, B6, kalcijuma, magnezijuma, fosfora i gvožđa.

Grašak

Grašak sadrži sve esencijalne aminokiseline, odličan je izvor belančevina, folne kiseline, vitamina B6, B2 i B3, vitamina K. Preporuka je da se jede jednom nedeljno.

Jogurt i sir

Dobre bakterije koje se nalaze u probioticima dobre su protiv upala a i održavaju kožu hidriranom.

Jaja

Posebno belanca imaju bitnu ulogu u regeneraciji kože.

Zeleni čaj

Dan bi trebalo da započinjete upravo ovim čajem, koji je snažan antioksidans.

Jelnovnik anti-age dijete

Obroke bi trebalo da dopunite i piletinom i ćuretinom, te jabukama, dinjama, breskvama, kruškama, klicama pšenice, tofu sirom, lukom celerom, paprikom, žitaricama od celog zrna... Dijeta podrazumeva 5 obroka dnevno, pametno isplaniranih.

Primer isplaniranog jelovnika za jedan dan:

Doručak: šaka orašastih plodova, šaka bobičastog voća, šoljica zobenih pahuljica, sve izmešano s 2 dl jogurta

Užina: jabuka, pomorandža ili voćka po izboru

Ručak: porcija pilećeg mesa, zelena salata s maslinovim uljem i limunom

Užina: porcija povrća, kombinacija paprike, luka…

Večera: dva kuvana jaja, 100 g tunjevine sa spanaćem

Koje namirnice bi trebalo izbegavati tokom anti-age dijete

Prvenstveno šećer, hleb, testeninu, pirinač, crveno meso, margarin, maslac, kukuruz i krompir. Treba zaobići i veoma slanu hranu kao i alkohol i previše kafe...

Foto: Pexels, Instagram

Pročitajte još

Povezane teme

Kosa

Hali Beri oduševila novom bojom kose

Glumica je napravila zanimljivu letnju promenu.

Kosa

Frizura koju su IT devojke proglasile najvećim trendom 2022.

Sve što treba da znate o njenom stilizovanju, pre odlaska kod frizera.

Nega kože

8 saveta Rouzi Hantington-Vajtli za negu kože sklone aknama

Manekenka je podelila svoje trikove za čistije i sjajnije lice.

Nega kože

Face Icing: Da li je ovo tajna savršene kože?

Staro-novi trend za lepotu, godinama praktikuje Kejt Mos.

Kosa

Rijana lansira liniju proizvoda za negu kose

Deo Fenty Beauty brenda, ona će sadržati ekstenzije, perike i uvijače za kosu.

Make up

Kako šminkamo oči ovog leta

Predstavljamo tri letnja mejkap trenda.

Trendovi

Uvek u trendu: Christian Louboutain manikir na noktima Kortni Kardašijan

Baš kao i najpoželjnije cipele na svetu, ovaj manikir spolja izgleda jednostavno, ali ga odaje "đon" crvene boje.

Kosa

10 savršenih letnjih frizura za brzo stilizovanje

Zaboravite na klasične repove i nespretno kačenje šnala kada sunce užari.

Make up

Dopamine Glam: Šminka koja podiže raspoloženje

Želite da se osećate bolje? Probajte da se našminkate drugačije.

Trendovi

Sve što želimo ovog leta: Nova beauty kolekcija Harija Stajlsa

Brend Pleasing lansira letnju liniju lakova za nokte, kao i parfeme.

Kosa

7 trendova u stilizovanju kose sa Nedelje visoke mode u Parizu

Od boba preko lopa do ekstremno duge - kako da nosite sve dužine.

Make up

Instant transformacija: 5 trikova za nanošenje rumenila

Kako da postignete što sjajniju kožu zahvaljujući rumenilu, ali i pravilnije konture lica.

Nega kože

Prvo Rijanino pojavljivanje u javnosti i Fenty kampanja nakon porođaja

Plus je proglašena najmlađom selfmade milijarderkom ispod 40.