Fitnes

Šta se dešava sa telom kada jedemo urme

Urme se uzgajaju u mnogim tropskim regionima sveta.

Postale su prilično popularne poslednjih godina. U zavisnosti od sorte, sveže urme su male veličine i boje se kreću od jarko crvene do svetlo žute boje. Ukusne su i zdrave i najčešće se jednu u sušenom obliku. Ali njihova glavna vrednost leži u jedinstvenom sastavu vitamina. Urme imaju najveći procenat ugljenih hidrata u odnosu na ostalo voće - više od 60 procenata, ali ovi šećeri ne čine veliku štetu telu, jer urme sadrže i kiseline: niacin, riboflamin i pantotensku kiselinu. One promovišu apsorpciju ugljenih hidrata i regulišu nivo glukoze u krvi. Voće sadrži još 23 vrste različitih aminokiselina kojih nema u većini drugog voća. U ovom članku ćemo razgovarati o zdravstvenim prednostima urmi i kako ih uključiti u svoju ishranu.

Sadrži neophodne vitamine i minerale

Pošto su urme sušene imaju dosta kalorija. Po kalorijama slične su ostalim sušenim plodovima poput suvog grožđa i smokava. Većina kalorija dolazi iz ugljenih hidrata. Ostalo je iz vrlo male količine proteina. Uprkos sadržaju kalorija, urme sadrže vlakna, kao i važne vitamine i minerale. Visok sadržaj kalijuma pospešuje uklanjanje natrijuma iz tela, što kao rezultat smanjuje krvni pritisak. Plus, urme poboljšavaju izgled kože. Nije uzalud što stanovnici severne Afrike i Bliskog istoka, koji svakodnevno jedu urme, zadržavaju odličnu kožu i zube do duboke starosti.

100 grama voća sadrži sledeće hranljive sastojke:

Kalorična vrednost: 277 kcal

Ugljeni hidrati: 75 g

Vlakna: 7 grama

Proteini: 2 grama

Kalijum: 20% od preporučene dnevne doze

Magnezijum: 14%

 Bakar: 18%

Mangan: 15%

Gvožđe: 5%

Vitamin B6: 12%

Urme su takođe bogate antioksidantima koji mogu pružiti zdravstvene koristi 

Bogate su i vlaknima, što je neophodno za zdrav stomak i creva. Pored toga, vlakna su korisna za kontrolu nivoa šećera u krvi. Usporavaju varenje i mogu pomoći u sprečavanju previsokog šećera u krvi nakon obroka. Voće ima nizak glikemijski indeks, što znači da pomaže u snižavanju nivoa holesterola.

Antioksidanti štite naš imunološki sistem i ćelije od slobodnih radikala, nestabilnih molekula koji mogu dovesti do raznih bolesti. U poređenju sa sličnim voćem kao što su smokve i suve šljive, urme imaju najveći sadržaj antioksidanata. A ovo nije samo dobro za zdravlje mozga, već i mladost celog organizma. Tri najmoćnija antioksidansa u urmama su flavonoidi (smanjuju upale, smanjuju rizik od Alchajmerove bolesti i nekih vrsta karcinoma), karotenoidi (štite srce i krvne sudove) i fenolna kiselina (smanjuju rizik od raka i srčanih bolesti).

Poboljšavaju funkciju mozga

Laboratorijske studije su pokazale da urme sprečavaju neurodegenerativne bolesti poput Alchajmerove bolesti. Pored toga, studije na životinjama pokazale su da su korisne u smanjenju aktivnosti beta-amiloidnih proteina koji mogu stvarati plakove u mozgu. Plakovi prekidaju komunikaciju između moždanih ćelija, što na kraju može dovesti do smrti moždanih ćelija.

Jedna studija na životinjama otkrila je da su miševi hranjeni hranom pomešanom sa urmama imali znatno bolju memoriju i sposobnost učenja, kao i manje uznemireno ponašanje, u poređenju sa miševima koji nisu jeli sušeno voće.

Odličan prirodni zaslađivač i izvor energije

Urme su izvor fruktoze, prirodnog šećera koji se nalazi u voću. Iz tog razloga, voće ima vrlo slatkast ukus karamele. Odlično je kao zdrava zamena za beli šećer.

Važno je napomenuti da su urme bogate vlaknima i hranjivim sastojcima, a kalorije su prilično visoke.

Dobre su za kosti

Urme sadrže nekoliko minerala, uključujući fosfor, kalijum, kalcijum i magnezijum. Svi oni su u stanju da spreče bolesti povezane sa kostima poput osteoporoze. Konačno, lako se mogu upariti sa drugom hranom poput badema ili sira. Urme se takođe mogu koristiti u pekarskim proizvodima. Možete da mešate urme sa orasima i semenima za zdravu grickalicu. Može se koristiti za zaslađivanje sosova, dresinga i marinada, smutija i ovsene kaše. Ali najbolje je da ih konzumirate umereno.

Koliko voća treba da jedete dnevno?

Samo dve urme dnevno poboljšaće zdravlje kostiju, zdravlje organa za varenje, sprečiti kardiovaskularne bolesti, smanjiti rizik od raka debelog creva, zaštititi mozak i pomoći da izgledate mlađe.

Povezane teme

Make up

Lanci i prstenje: praznična makeup kolekcija Chanel 2020

Chanel praznična kolekcija 2020 nosi naziv Les Chaînes D’Or De Chanel i posvećena je legendarnom zlatnom lancu satkanom od crne kožne vrpce, jednom od kultnih simbola modne kuće.

Make up

Beauty evolucija Eme Stoun

Teško je setiti se vremena kada Ema Stoun nije bila jedno od glavnih glumačkih imena, izvor fenomenalne inspiracije stila i lepote.

Fitnes

Ginekolog otkriva: koja pitanja morate postaviti svom lekaru

Poput plaćanja računa i poreza, poseta ginekologu je apsolutno neophodna, iako nije nimalo zabavna…

Parfemi

Twist & Spray: Chanel je predstavio muški parfem u prikladnom formatu za putovanja

Chanel je predstavio ažuriranu verziju muških mirisa Bleu de Chanel

Fitnes

Za imunitet i dobro raspoloženje: kako pravilno čuvati đumbir?

Očuvanje korisnih svojstava najpopularnije superhrane.

Fitnes

Da li vam hipnoza može pomoći da smanjite kilažu?

Izbacili ste prerađeni šećer iz svoje ishrane i posećujete teretanu nekoliko puta nedeljno, ali iz nekog razloga, tih poslednjih pet kilograma koje pokušavate da skinete već godina...

Kosa

Instagram nedelje: najneobičnije frizure i boje

Leopard, geometrijski motivi, ruže...

Fitnes

Šta treba raditi posle seksualnog odnosa kako biste izbegli infekcije

Infekcije urinarnog trakta se mogu pojaviti same od sebe, ali, ukoliko ste seksualno aktivni, šanse da se jedna od njih razvije su daleko veće.

Kosa

Street style: 35 frizura za svaki dan

Da li je frizura važna prilikom kreiranja stajlinga? Naš odgovor je – Da!

Fitnes

7 načina da sagorite 100 kalorija bez vežbanja

Ako sve ovo učinite odjednom, možete sagoreti 700 kalorija.

Fitnes

5 razloga zašto vas boli glava

Da li ste loše spavali? Vreme se menja? Da li pritisak ponovo ruši sve rekorde? Šta se zapravo može skrivati iza migrene?

Fitnes

Maggi dijeta - šta je to i da li uopšte deluje?

Ne, nećete morati da jedete pileći bujon!

Fitnes

Šta se dešava sa telom kada jedete kruške

I zašto ih ne treba jesti na prazan stomak?

Nega kože

Farel Vilijams lansira liniju kozmetike

Farel Vilijams lansira liniju proizvoda za negu kože za sve polove.

Nega kože

Neutrogena lansira dve nove linije za negu kože

Neutrogena je brend za negu kože koji je posvećen pružanju rešenja bez kompromisa, koja prave stvarnu i dugotrajnu razliku.