grazia

Fitnes

Šta se dešava sa telom kada jedemo urme

Urme se uzgajaju u mnogim tropskim regionima sveta.

Postale su prilično popularne poslednjih godina. U zavisnosti od sorte, sveže urme su male veličine i boje se kreću od jarko crvene do svetlo žute boje. Ukusne su i zdrave i najčešće se jednu u sušenom obliku. Ali njihova glavna vrednost leži u jedinstvenom sastavu vitamina. Urme imaju najveći procenat ugljenih hidrata u odnosu na ostalo voće - više od 60 procenata, ali ovi šećeri ne čine veliku štetu telu, jer urme sadrže i kiseline: niacin, riboflamin i pantotensku kiselinu. One promovišu apsorpciju ugljenih hidrata i regulišu nivo glukoze u krvi. Voće sadrži još 23 vrste različitih aminokiselina kojih nema u većini drugog voća. U ovom članku ćemo razgovarati o zdravstvenim prednostima urmi i kako ih uključiti u svoju ishranu.

Sadrži neophodne vitamine i minerale

Pošto su urme sušene imaju dosta kalorija. Po kalorijama slične su ostalim sušenim plodovima poput suvog grožđa i smokava. Većina kalorija dolazi iz ugljenih hidrata. Ostalo je iz vrlo male količine proteina. Uprkos sadržaju kalorija, urme sadrže vlakna, kao i važne vitamine i minerale. Visok sadržaj kalijuma pospešuje uklanjanje natrijuma iz tela, što kao rezultat smanjuje krvni pritisak. Plus, urme poboljšavaju izgled kože. Nije uzalud što stanovnici severne Afrike i Bliskog istoka, koji svakodnevno jedu urme, zadržavaju odličnu kožu i zube do duboke starosti.

100 grama voća sadrži sledeće hranljive sastojke:

Kalorična vrednost: 277 kcal

Ugljeni hidrati: 75 g

Vlakna: 7 grama

Proteini: 2 grama

Kalijum: 20% od preporučene dnevne doze

Magnezijum: 14%

 Bakar: 18%

Mangan: 15%

Gvožđe: 5%

Vitamin B6: 12%

Urme su takođe bogate antioksidantima koji mogu pružiti zdravstvene koristi 

Bogate su i vlaknima, što je neophodno za zdrav stomak i creva. Pored toga, vlakna su korisna za kontrolu nivoa šećera u krvi. Usporavaju varenje i mogu pomoći u sprečavanju previsokog šećera u krvi nakon obroka. Voće ima nizak glikemijski indeks, što znači da pomaže u snižavanju nivoa holesterola.

Antioksidanti štite naš imunološki sistem i ćelije od slobodnih radikala, nestabilnih molekula koji mogu dovesti do raznih bolesti. U poređenju sa sličnim voćem kao što su smokve i suve šljive, urme imaju najveći sadržaj antioksidanata. A ovo nije samo dobro za zdravlje mozga, već i mladost celog organizma. Tri najmoćnija antioksidansa u urmama su flavonoidi (smanjuju upale, smanjuju rizik od Alchajmerove bolesti i nekih vrsta karcinoma), karotenoidi (štite srce i krvne sudove) i fenolna kiselina (smanjuju rizik od raka i srčanih bolesti).

Poboljšavaju funkciju mozga

Laboratorijske studije su pokazale da urme sprečavaju neurodegenerativne bolesti poput Alchajmerove bolesti. Pored toga, studije na životinjama pokazale su da su korisne u smanjenju aktivnosti beta-amiloidnih proteina koji mogu stvarati plakove u mozgu. Plakovi prekidaju komunikaciju između moždanih ćelija, što na kraju može dovesti do smrti moždanih ćelija.

Jedna studija na životinjama otkrila je da su miševi hranjeni hranom pomešanom sa urmama imali znatno bolju memoriju i sposobnost učenja, kao i manje uznemireno ponašanje, u poređenju sa miševima koji nisu jeli sušeno voće.

Odličan prirodni zaslađivač i izvor energije

Urme su izvor fruktoze, prirodnog šećera koji se nalazi u voću. Iz tog razloga, voće ima vrlo slatkast ukus karamele. Odlično je kao zdrava zamena za beli šećer.

Važno je napomenuti da su urme bogate vlaknima i hranjivim sastojcima, a kalorije su prilično visoke.

Dobre su za kosti

Urme sadrže nekoliko minerala, uključujući fosfor, kalijum, kalcijum i magnezijum. Svi oni su u stanju da spreče bolesti povezane sa kostima poput osteoporoze. Konačno, lako se mogu upariti sa drugom hranom poput badema ili sira. Urme se takođe mogu koristiti u pekarskim proizvodima. Možete da mešate urme sa orasima i semenima za zdravu grickalicu. Može se koristiti za zaslađivanje sosova, dresinga i marinada, smutija i ovsene kaše. Ali najbolje je da ih konzumirate umereno.

Koliko voća treba da jedete dnevno?

Samo dve urme dnevno poboljšaće zdravlje kostiju, zdravlje organa za varenje, sprečiti kardiovaskularne bolesti, smanjiti rizik od raka debelog creva, zaštititi mozak i pomoći da izgledate mlađe.

Povezane teme

Trendovi

Najnoviji nail trend odgovara nestabilnom letnjem vremenu

Cloud nail: najnoviji nail art trend koji smo pronašli na Instagramu!

Make up

10 najboljih BB krema - jer se na leto opraštamo od teških pudera

U letnjim mesecima svi želimo da naša šminka bude što svežija i laganija. BB kreme su idealan saveznik da se to postigne!

Nega kože

Anew Hydra ProVita-D dnevna krema pruža 72 sata hidratacije

Avon inovacija sa ekskluzivnom ProVita-D tehnologijom

Fitnes

Da li je sir zabranjen ukoliko želite da izgubite kilograme

„Mogu li da jedem sir kada pokušavam da smršam?“ - jedno je od najčešće postavljanih pitanja nutricionistima.

Fitnes

Zašto je važno posvetiti 10 minuta dnevno meditaciji

Otkrivamo kako da se oraspoložimo i osećamo bolje za samo 10 minuta dnevno.

Parfemi

Letnji prijatelj: najlepši parfemi sa notom irisa

Sezona cvetanja irisa (perunike) je u punom jeku. Podsećamo na najpoznatije mirise u istoriji parfimerije sa notom irisa.

Nega kože

Zašto svima trebaju ledene kupke

Ući u kadu punu ledene vode, a zatim i neko vreme tamo ostati može izgledati kao nešto zaista ludo.

Kosa

5 načina da napravite savršene lokne bez toplote

Niko od nas ne može da odoli dugim uvojcima i predivnim talasima u kosi.

Trendovi

4 sveže ideje za manikir koje ćemo sigurno isprobati ovog leta

Za prve dane leta biramo žive boje i trendi manikir sa naglaskom na detalje.

Kosa

Smeđa kosa: 5 vrhunskih načina za oživljavanje boje tokom leta

Od proleća sanjamo da leto dočekamo sa potpuno novom bojom i frizurom i konačno je došlo vreme.

Fitnes

Naomi Kembel otkriva na Instagramu tajnu savršenog tela

Naomi Kembel je poznata po svom fit telu i savršeno oblikovanim nogama.

Kosa

Boemske frizure za letnje šetnje

Ukoliko želite da ovog leta budete „dete cveća“ izdvojili smo za vas niz frizura koje ćete lako napraviti i koje su potpuno inspirisane 70-im godinama.