grazia

Fitnes

Šta se dešava sa telom kada jedemo urme

Urme se uzgajaju u mnogim tropskim regionima sveta.

Postale su prilično popularne poslednjih godina. U zavisnosti od sorte, sveže urme su male veličine i boje se kreću od jarko crvene do svetlo žute boje. Ukusne su i zdrave i najčešće se jednu u sušenom obliku. Ali njihova glavna vrednost leži u jedinstvenom sastavu vitamina. Urme imaju najveći procenat ugljenih hidrata u odnosu na ostalo voće - više od 60 procenata, ali ovi šećeri ne čine veliku štetu telu, jer urme sadrže i kiseline: niacin, riboflamin i pantotensku kiselinu. One promovišu apsorpciju ugljenih hidrata i regulišu nivo glukoze u krvi. Voće sadrži još 23 vrste različitih aminokiselina kojih nema u većini drugog voća. U ovom članku ćemo razgovarati o zdravstvenim prednostima urmi i kako ih uključiti u svoju ishranu.

Sadrži neophodne vitamine i minerale

Pošto su urme sušene imaju dosta kalorija. Po kalorijama slične su ostalim sušenim plodovima poput suvog grožđa i smokava. Većina kalorija dolazi iz ugljenih hidrata. Ostalo je iz vrlo male količine proteina. Uprkos sadržaju kalorija, urme sadrže vlakna, kao i važne vitamine i minerale. Visok sadržaj kalijuma pospešuje uklanjanje natrijuma iz tela, što kao rezultat smanjuje krvni pritisak. Plus, urme poboljšavaju izgled kože. Nije uzalud što stanovnici severne Afrike i Bliskog istoka, koji svakodnevno jedu urme, zadržavaju odličnu kožu i zube do duboke starosti.

100 grama voća sadrži sledeće hranljive sastojke:

Kalorična vrednost: 277 kcal

Ugljeni hidrati: 75 g

Vlakna: 7 grama

Proteini: 2 grama

Kalijum: 20% od preporučene dnevne doze

Magnezijum: 14%

 Bakar: 18%

Mangan: 15%

Gvožđe: 5%

Vitamin B6: 12%

Urme su takođe bogate antioksidantima koji mogu pružiti zdravstvene koristi 

Bogate su i vlaknima, što je neophodno za zdrav stomak i creva. Pored toga, vlakna su korisna za kontrolu nivoa šećera u krvi. Usporavaju varenje i mogu pomoći u sprečavanju previsokog šećera u krvi nakon obroka. Voće ima nizak glikemijski indeks, što znači da pomaže u snižavanju nivoa holesterola.

Antioksidanti štite naš imunološki sistem i ćelije od slobodnih radikala, nestabilnih molekula koji mogu dovesti do raznih bolesti. U poređenju sa sličnim voćem kao što su smokve i suve šljive, urme imaju najveći sadržaj antioksidanata. A ovo nije samo dobro za zdravlje mozga, već i mladost celog organizma. Tri najmoćnija antioksidansa u urmama su flavonoidi (smanjuju upale, smanjuju rizik od Alchajmerove bolesti i nekih vrsta karcinoma), karotenoidi (štite srce i krvne sudove) i fenolna kiselina (smanjuju rizik od raka i srčanih bolesti).

Poboljšavaju funkciju mozga

Laboratorijske studije su pokazale da urme sprečavaju neurodegenerativne bolesti poput Alchajmerove bolesti. Pored toga, studije na životinjama pokazale su da su korisne u smanjenju aktivnosti beta-amiloidnih proteina koji mogu stvarati plakove u mozgu. Plakovi prekidaju komunikaciju između moždanih ćelija, što na kraju može dovesti do smrti moždanih ćelija.

Jedna studija na životinjama otkrila je da su miševi hranjeni hranom pomešanom sa urmama imali znatno bolju memoriju i sposobnost učenja, kao i manje uznemireno ponašanje, u poređenju sa miševima koji nisu jeli sušeno voće.

Odličan prirodni zaslađivač i izvor energije

Urme su izvor fruktoze, prirodnog šećera koji se nalazi u voću. Iz tog razloga, voće ima vrlo slatkast ukus karamele. Odlično je kao zdrava zamena za beli šećer.

Važno je napomenuti da su urme bogate vlaknima i hranjivim sastojcima, a kalorije su prilično visoke.

Dobre su za kosti

Urme sadrže nekoliko minerala, uključujući fosfor, kalijum, kalcijum i magnezijum. Svi oni su u stanju da spreče bolesti povezane sa kostima poput osteoporoze. Konačno, lako se mogu upariti sa drugom hranom poput badema ili sira. Urme se takođe mogu koristiti u pekarskim proizvodima. Možete da mešate urme sa orasima i semenima za zdravu grickalicu. Može se koristiti za zaslađivanje sosova, dresinga i marinada, smutija i ovsene kaše. Ali najbolje je da ih konzumirate umereno.

Koliko voća treba da jedete dnevno?

Samo dve urme dnevno poboljšaće zdravlje kostiju, zdravlje organa za varenje, sprečiti kardiovaskularne bolesti, smanjiti rizik od raka debelog creva, zaštititi mozak i pomoći da izgledate mlađe.

Pročitajte još

Povezane teme

Make up

5 TikTok trikova koje makeup artisti zapravo koriste u svom radu

U moru video-trikova koji nam se nude, neki su zaista sjajni.

Kosa

Petocifreni iznos za izgled kose na Met Gali: Koliko je koštao čuveni rep Kim Kardašijan?

Preduzetnica i rijaliti zvezda nije štedela kada su usluge frizera u pitanju.

Nega kože

Doktori savetuju: 4 super popularna beauty trika sa TikToka koja zapravo treba da izbegavamo

Priznajemo, volimo brze i kratke savete koje vidimo na ovoj nega popularnoj društvenoj mreži, ali nije sve što vidimo zapravo dobro za nas.

Nega kože

Zasluženo na tronu ili ne: Da li je maslinovo ulje korisno za vašu kožu?

Ova dragocena tečnost ima mnoge blagodeti u našoj ishrani, ali da su njena svojstva odgovarajuća za upotrebu na našoj koži?

Kosa

Izdvajamo najbolja beauty izdanja sa dodele Emi nagrada

Poznate glumice su nam još jednom dokazale da su zaista neprikosnovene kada su u pitanju elegantna izdanja.

Trendovi

Umetnost na noktima: Trendovi koje isprobavamo ove jeseni

Zaboravite na klasičan manikir - vreme je za nail art!

Kosa

50 najupečatljivijih beauty izdanja sa Met Gale 2021.

Kada je reč o makeup-u i frizurama, poznate ličnosti nas (uglavnom) nisu razočarale.

Make up

10 makeup trendova koje ćemo rado isprobati ove jeseni

Ukoliko želite da osvežite svoju makeup rutinu ove jeseni, predlažemo vam neke od najboljih trendova.

Fitnes

Smanjite masne naslage na butinama: Šta jesti i kako vežbati?

Najčešći problem žena su nagomilane masne naslage na stomaku, ali još jedno problematično područje za većinu žena je salo na butinama.