grazia

Fitnes

Zabavom do gubitka kilograma: dijeta sa serotoninom

"Najlakši način za mršavljenje je zadovoljenje mozga“, rekla je Džudit Vurtman, doktorka bioloških nauka jedne od najvećih svetskih naučnih laboratorija - na Massachusetts Institute of Technology.

Oblast rada i istraživanja Džudit Vurtman je zdravlje žena i kako na njih utiču najrazličitije dijete. Ona je sa kolegom napisala knjigu „Moć serotoninske dijete“, jedan od glavnih manifesta za novi zdrav životni stil.

Da biste smršali, stvar je u tome da morate imati puno energije i uživati u životu, a za to treba da se sprijateljite sa sopstvenim apetitom. Uravnotežiti nivo serotonina je od ključnog značaja. Ovaj hemijski element jedan je od neurotransmitera mozga, koji je odgovoran za mnoge najvažnije procese u našem telu. Pre svega - za apetit, raspoloženje i libido.

Kada nivo serotonina opadne, osećamo nalete akutne gladi - i to one u kojoj strašno želimo nešto „ukusno“, i što je štetnije, to bolje. Ako je serotonina u mozgu hronično malo, to je već depresija, a kada je on normalan, mi, naprotiv, osećamo punoću života - doslovno i figurativno, čak i ako smo poslednji put jeli peršun pre šest sati.

Sa nedostatkom serotonina, neki lekari povezuju gojaznost „gornji tip“ - kada se ugojite u predelu stomaka i struka. Sinteza serotonina u telu stimuliše triptofan, aminokiselinu koja se nalazi u hrani bogatoj vlaknima, proteinima i složenim ugljenim hidratima (zovu ih i „spori“ - dugo se vare i ne izazivaju nagli porast nivoa glukoze). Suprotno tome, lako svarljivi prazni ugljeni hidrati, kao i stroga proteinska dijeta, kafa i alkohol, smanjuju nivo serotonina.

U praksi to znači da treba da jedete generalno sve - od integralnih žitarica, smeđeg pirinča, mahunarki, ćuretine, morskih plodova (sadrže puno polinezasićenih masnih kiselina Omega-3 i Omega-6), banana, smokvi, suvih kajsija, semena susama i drugih orašastih plodova, batata, škampa (bogati magnezijumom, koji takođe indirektno povećava nivo serotonina), celera, karfiola, brokolija, paradajza, pa do tamne čokolade.

Od alkohola, samo suvo crveno vino je dobro za serotonin. Ovo je prijatna dijeta - možete jesti hleb, testenine od pšeničnog brašna i druge divne stvari. Ali, vrlo je važno kada i koliko jesti.

Preporuke dr Vurtman

Ako ste gladni, spori ugljeni hidrati mogu vam pomoći. Bolje je da ih ne mešate sa proteinima - morate sačekati najmanje tri sata pre i posle ugljenih hidrata. Sadržaj proteina u delu ugljenih hidrata ne bi trebalo da prelazi 4 g, masti - ne više od 3 g.

Jedite ugljene hidrate na početku, a ne na kraju obroka. Proteini su za doručak i ručak, popodne je idealno za bananu, sušeno voće, komad čokolade. Za večeru - ugljeni hidrati i prilično malo proteina (na primer, testenina sa šparglama i škampima). Serotonin će porasti i primetićete da lako možete bez kolačića uz kafu ili čaj. Inače, serotonin poboljšava i kvalitet spavanja.

Stres - naročito ako istovremeno radite stotinu stvari - izaziva pad serotonina. To znači da vam treba još više serotonina - to se može postići većim kretanjem i boravkom na suncu. Kada postane veoma hladno, koristitite vitamine i minerale koji blagotvorno deluju na nervni sistem: B6, B12, B5 i B8, E, magnezijum, hrom, cink, selen, L-lipoična kiselina i biotin.

foto:marieclaire

Povezane teme

Fitnes

Barbie dijeta koju prati Margo Robi

Holivudska glumica otkriva svoje tajne ishrane dok se priprema za film o legendarnoj lutki.

Parfemi

5 zelenih mirisa koji će vas očarati svojom aromom

Zeleni mirisi su posebna porodica u klasifikaciji parfimerije.

Fitnes

Zašto je neophodna hidratacija tela i kako to postići

Svi znamo da je svakodnevno i često konzumiranje vode neophodno, ali mnogi od nas na to nisu navikli.

Fitnes

Kako napraviti ulje od đumbira i zašto vam je potrebno?

Sastojak za masažu koji pomaže u ublažavanju specifičnih bolova, umora i iritacije i povećanju libida.

Trendovi

11 predloga za manikir u nežnim bojama proleća

Nežne nijanse i pastelni slatkiši daju nam potrebnu inspiraciju za nokte i dovode nas u prolećno raspoloženje.

Fitnes

Da li stalno osećate nadimanje? Imamo 7 načina da se nosite sa tim

Sedentarni način života, loša probava, hormonski poremećaji i stres neki su od faktora odgovornih za osećaj nadutosti u stomaku i nogama.

Nega kože

Nega poznatih

Kada se ugase svetla reflektora, slavne dame čijoj lepoti se divimo obične su žene poput nas, u stalnoj potrazi za najboljim načinima da sačuvaju blistavost tena i mladolik izgled.

Fitnes

6 vitamina koje je opasno uzimati bez lekarskog recepta

Danas se vitamini smatraju univerzalnim lekom za prevenciju gotovo svake bolesti, a saveti o njihovoj upotrebi nalaze se na svakom Internet portalu posvećenom zdravlju i lepoti.

Parfemi

Proleće je u vazduhu: 10 parfema sa notama lale

Biramo najlepše parfeme sa notama lale.

Fitnes

Alkalna dijeta: kako sa 50 izgledati kao da imate 30 godina

Viktorija Bekam, Dženifer Aniston i Gvinet Paltrou su vitke i izgledaju mladoliko - jer su na alkalnoj dijeti - i jako je hvale.

Fitnes

Kako ublažiti stres meditacijom

Šta je stres i zašto ga moramo ublažiti?

Trendovi

Gold Nail Art: ovog proleća biramo manikir u boji zlata

Trendovi nail arta koji dominiraju na Instagramu nas oduševljavaju, jer donose zlato u naš život.

Trendovi

Megan Markl otkriva 12 dragocenih beauty tajni koje su joj promenile život

Ravnoteža, ovo je ključna reč koju Megan Markl primenjuje na svoj život i rutinu lepote.

Nega kože

5 osnovnih beauty pravila koja će vam pomoći da uvek izgledate savršeno

Male promene u našoj svakodnevnoj rutini su tajna savršenog izgleda ovog i svakog proleća.