grazia

Fitnes

Zašto ujutro ne treba piti sok od pomorandže?

Odgovaraju stručnjaci za ishranu!

Slika savršenog doručka je šolja kafe, kroasan, džem i čaša soka od pomorandže. Ali da li je sok koristan, posebno ujutru?

Da li su voćni sokovi i gazirani proizvodi podjednako štetni?

Nakon buđenja, našem telu je potrebna rehidracija, jer smo celu noć proveli bez vode. Slatki sok za naš stomak ujutru je agresivno okruženje. Pored toga, agrumi su bogati kiselinama, koje mogu biti štetne za ljude sa probavnim problemima. „Ali ako je sa vašim stomakom sve u redu, kiselina vam neće naštetiti, jer je pH želuca viši od pH vrednosti citrusnog voća“, objašnjava nutricionista.

Šećer sadržan u soku mnogo je opasniji od kiseline. Govorimo i o soku iz prodavnice i o svežem.

„U soku ima puno šećera, a kada uđe u prazan želudac, vrlo brzo se apsorbuje u krvotok, proizvodeći više insulina nego što je neophodno za normalno funkcionisanje tela. Konzervirani sok iz prodavnice sadrži još više šećera. Takav sok je štetan, poput sode, i ne sadrži hranljive sastojke koje sadrži celo voće “, nastavlja stručnjak.

Zaista, komercijalni voćni sok sadrži toliko šećera koliko i čaša sode, što je 10 grama na 100 ml. Uzimanje šećera na prazan stomak može izazvati hipoglikemiju. Nakon nekoliko sati šećer će se spustiti i mozak će tražiti još šećera. Zbog toga ako se probudite u 7 i popijete sok za doručak, osetićete ponovo glad u 10:00h.

Blagodeti soka od pomorandže

Narandža je izvor vitamina C, koji naše telo ne može da proizvede, ali je neophodan za jačanje imunološkog sistema i pravilnu apsorpciju kalcijuma u ​​kostima, pa je ovo voće sigurno zdravo. Čaša soka od pomorandže od 200 ml pokriva gotovo sve dnevne potrebe za vitaminom C. Pored toga, prema nekoliko studija, sok od pomorandže smanjuje previsok nivo lošeg holesterola i stoga sprečava kardiovaskularne bolesti štiteći naše krvne sudove. Za lepotu kože nezamenjiva je narandža, koja aktivira proizvodnju kolagena (što je takođe važno za kosti i mišiće). Pomorandže sadrže vitamin B6, koji pomaže regeneraciji kože.

Kada piti sok za najveću korist za telo?

„Pijte sok posle ručka. Mnogo je zdravije od doručka. Pre treninga ne treba piti sok: zbog skoka šećera rizikujete da dobijete vrhunac hipoglikemije, koji će se smanjiti tokom treninga, pa ćete se zbog toga osećati loše. Najbolji način je popiti čašu soka ili pojesti voće nakon fizičkog napora“

Bolje je oguliti i pojesti pomorandžu nego iscediti sok iz nje. To će vam dati dodatna vlakna i manje kalorija, jer voće ima niži glikemijski indeks od sokova. Ali ako ste ljubitelj sokova, onda nemojte preterati, dovoljna je jedna čaša.

foto:elle.ru

 

Povezane teme

Make up

Makeup trend koji dolazi direktno iz 90-ih

Voleli su ga supermodeli tog vremena i sada ga nose sve holivudske poznate ličnosti.

Fitnes

Šta se dešava sa vašim telom kada svakog jutra jedete ovsenu kašu?

Cela istina o uticaju najpopularnije kaše na naše telo!

Trendovi

Sjaj bisera: ideje za najromantičniji prolećni manikir

Topli prolećni dani su stigli i konačno ostavljamo tople rukavice koje su do sada štitile naše ruke.

Kosa

Magija kod kuće: DIY maske za svaki tip kose

Toplota, boje, predmeti i proizvodi za oblikovanje kose ne deluju dobro na kosu i često su uzrok suvoće i oštećenih krajeva.

Fitnes

Vikend dijeta: šta treba da znate o principu ishrane 5:2

Ukoliko želite savršenu figuru ovog proleća, imamo rešenje za vas.

Fitnes

4 proverena saveta za ravan stomak (bez vežbanja)

Cilj dostizanja ravnog stomaka postaje sve intenzivniji kako se približavamo letu.

Kosa

Zaboravite na sedu kosu uz ove namirnice

Činjenica je da sve više žena počinje da primećuje sedu kosu u mlađim godinama.

Fitnes

Barbie dijeta koju prati Margo Robi

Holivudska glumica otkriva svoje tajne ishrane dok se priprema za film o legendarnoj lutki.

Parfemi

5 zelenih mirisa koji će vas očarati svojom aromom

Zeleni mirisi su posebna porodica u klasifikaciji parfimerije.

Fitnes

Zašto je neophodna hidratacija tela i kako to postići

Svi znamo da je svakodnevno i često konzumiranje vode neophodno, ali mnogi od nas na to nisu navikli.

Fitnes

Kako napraviti ulje od đumbira i zašto vam je potrebno?

Sastojak za masažu koji pomaže u ublažavanju specifičnih bolova, umora i iritacije i povećanju libida.

Trendovi

11 predloga za manikir u nežnim bojama proleća

Nežne nijanse i pastelni slatkiši daju nam potrebnu inspiraciju za nokte i dovode nas u prolećno raspoloženje.

Fitnes

Da li stalno osećate nadimanje? Imamo 7 načina da se nosite sa tim

Sedentarni način života, loša probava, hormonski poremećaji i stres neki su od faktora odgovornih za osećaj nadutosti u stomaku i nogama.

Nega kože

Nega poznatih

Kada se ugase svetla reflektora, slavne dame čijoj lepoti se divimo obične su žene poput nas, u stalnoj potrazi za najboljim načinima da sačuvaju blistavost tena i mladolik izgled.

Fitnes

6 vitamina koje je opasno uzimati bez lekarskog recepta

Danas se vitamini smatraju univerzalnim lekom za prevenciju gotovo svake bolesti, a saveti o njihovoj upotrebi nalaze se na svakom Internet portalu posvećenom zdravlju i lepoti.