grazia

Lifestyle

Zašto vam treba sladak doručak?

Većina nas (iz Srbije) odrastala je sa mišlju da doručak treba da bude mastan, obilan, kaloričan, kako bi nam obezbedio energiju za ostatak dana ili barem do ručka. A kada pomislimo na jaču hranu ujutru, uglavnom nam na pamet padnu pržena jaja sa slanininom, prženice sa ajvarom i sirom, neki obilniji sendvič. Mnogi od nas, iako su kao mali jeli pahuljice sa mlekom, nisu naviknuti da poput Francuza ili Italijana pojedu nešto slatko, lagano, kontinentalno, kao što su, na primer, pecivo i kafa, tost sa marmeladom i puterom, slatke palačinke.

Ukoliko ste ljubitelj slatkog za doručak, nemojte da brinete, to zapravo uopšte nije loša stvar.

Najvažnije je da ujutru naš obrok, taj prvi obrok, sadrži sve potrebne nutrijente - dovoljno proteina, složenih ugljenih hidrata i zdravih masti. Da bismo to postigli, možemo da pojedemo i slanu i slatku opciju, potrebno je samo da biramo kvalitetne izvore svih makronutrijenata, što je moguće u obe varijante.

Slan doručak može da bude bilo koji oblik jaja, sendviča, palente, proja, pita uz dodatak jogurta, kefira i sveže salate kao izvora vlakana. Slatke opcije mogu da budu dobro izbalansirane ovsene kaše, slatke palačinke od integralnog brašna sa voćem ili medom, domaća granola, orašasti plodovi sa grčkim jogurtom.

Dakle, ako vam prija sladak doručak, samo napred, ali zapamtite da bi trebalo da izbegnete rafinisane ugljene hidratie i proste šećere ujutru, kako biste izbegli nagli skok, a onda i pad šećera u krvi, nakon čega se možete osetiti umorno, neispavano, malaksalo, pa čak i depresivno.

Ali, ukoliko pojedete zdrav i izbalansiran obrok, celog dana ćete imati mnogo više energije i biti nasmejani.

S obzirom na to da se ujutru najčešće brzinski spremimo i izađemo iz kuće, predlažemo da pravite neke slatke doručke koji se spremaju brzo i lako, kao što je granola sa voćem i bobicama, jogurtom, musli – što sve možete pripremiti i uveče. Ukoliko mislite da će vam više prijati neko jelo čije spremanje podrazumeva upotrebu tiganja, onda nabavite integralno brašno ili ako vam smeta gluten, bezglutensko. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vabank (@vabank_krakow)

Evo pet predloga za zdrav, sladak doručak:

- Skuvajte kinoa žitrice u bademovom mleku i dodajte malo vanile, cimeta i javorovog sirupa

- Uz pomoć vanila proteinskog brašna, banana, cimeta, kokosovog brašna i mleka napravite proteinske vafle koji će odlično iči uz sveže voće

- Umesto u vodi, ovas skuvajte u kokosovom mleku i dodajte voće. Tropski doručak je spreman!

- Palčinke sa bademovim mlekom, borovnicama, vanilom i medom zadovoljiće sva vaša čula i potrebe za slatkim doručkom

- Komadiće tosta prelivene bademovim mlekom i jajima zasladite žutim šećerom i svežim borovnicama, a zatim sve zapecite u rerni.

Tekst: J.M. 

Fotografije: Pexels, Instagram 

Pročitajte još

Povezane teme

Lifestyle

Kako je raditi za Anđelinu Džoli?

10 stvari koje smo saznali od kako su dadilje i osoblje njene vile progovorili

Lifestyle

Nedeljni astro od 28. novembra do 5. decembra

Šta su zvezde "isplanirale" za nedelju pred nama, pročitajte u nastavku...

Lifestyle

Kolika je moć koju imamo nad ljudima koji nas vole?

Teško je ostati netaknut kada vam neko blizak učini nešto loše. Ako shvatimo šta mi radimo drugima, shvatićemo i šta drugi čine nama

Lifestyle

Evrovizija menja pravila: Ovo su novine

Gledaoci iz zemalja koje ne učestvuju na Evrosongu moći će 2023, prvi put u istoriji takmičenja, da glasaju za svoje favorite

Lifestyle

Red Communication: Agencija sa svrhom

Dobitnik najviše priznanja na Festivalu društveno odgovorne komunikacije

Lifestyle

Nedeljni astro: Od 21. do 27. novembra

Šta su zvezde pripremile za nedelju pred nama.

Lifestyle

Crni petak nikad nije bio šareniji!

Do čak 50% popusta na vaše omiljene Foreo proizvode

Lifestyle

6 razloga zbog kojih oprostiti i zaboraviti nije za svakoga

Praštanje je velika vrlina jer nam pomaže da ostavimo prošlost za sobom i nastavimo dalje. Ipak, postoje ljudi kojima praštanje donosi veći stres nego olakšanje. Da li ste među nji...

Lifestyle

7 razloga da pravite selfi - svakog dana

Otkriveno je da selfiji mogu biti ne samo alat u zaštiti mentalnog zdravlja, nego i fizičkog. Ali, ako preterujete, možda patite od selfitisa