grazia

Fitnes

Hormonski stomak: zašto raste i kako ga se rešiti

Tanak struk je sinonim za vitkost i mladost, ali šta ako stomak ne želi da „ode“? Šta je uzrok "hormonskog stomaka" i kako se nositi sa tim?

Prekomerni obim struka može ozbiljno poremetiti proporcije ženske figure, a često je direktna posledica zdravstvenih problema. Drugim rečima, dok se ne pozabavite njima, nijedna količina dijete i vežbanja neće pomoći. Zajedno sa lekarom predlažemo da razumemo najčešće hormonalne poremećaje koji žene „obdaruju“ viškom masti u ovoj oblasti.

Za početak je mali nabor na stomaku apsolutna norma za žene, osim ako naravno niste fitnes model pre takmičenja. U ovom slučaju na scenu stupaju potpuno drugačiji zakoni, a, inače, ni ovde nije potrebno govoriti o zdravlju i hormonalnoj ravnoteži. Masno tkivo u telu je vitalno: ono obavlja mnoge važne funkcije, posebno je uključeno u sintezu polnih hormona. Istovremeno, gojaznost je glavni faktor u razvoju sindroma policističnih jajnika i, kao rezultat, neplodnosti, kardiovaskularnih patologija, dijabetes melitusa i niza onkoloških bolesti.

Ali vratimo se na stomak. Postoje tri hormona koja su povišena u obliku viška telesne masti oko struka: kortizol, insulin i prolaktin. Možda ste čak čuli za izraz „kortizolski stomak“.

Kortizol

Kortizol je hormon stresa, pod čijim uticajem telo počinje aktivno da skladišti masne ćelije. Istovremeno se formira insulinska rezistencija, koja utiče na prehrambene navike (žudnja za slatkim i masnom hranom, proždrljivi apetit, „upravo ste jeli i opet ste gladni“) i praktično blokira proces gubitka kilograma.

Važno je napomenuti da kortizol proizvode nadbubrežne žlezde koje na stres reaguju snažnim oslobađanjem hormona. Istovremeno, stres za njih nisu samo uzbudljivi kratkoročni događaji - naprotiv, priroda je zamislila da uz pomoć hormonalnih resursa bezbedno doživljavamo razne životne situacije. Za naše nadbubrežne žlezde trajni stres koji često ne smatramo takvim je mnogo opasniji.

Može biti uzrokovano nepoštovanjem dnevnog režima odlaskom u krevet dugo posle ponoći, nedostatkom sna i ranim buđenjem sa litrima kafe, nepravilnom ishranom sa viškom brzih ugljenih hidrata, sedentarnim načinom života. Generalno, sve što je dugo postalo norma za modernu osobu.

Insulin

Takođe je lako ući u začarani krug sa insulinom: prejedanje, nedostatak pokretljivosti, nezdrava ishrana dovode do debljanja i rezistencije na insulin, odnosno stanja kada ćelije tkiva ne percipiraju insulin. Kao rezultat, u telu se javlja hormonalni neuspeh, pojavljuje se „insulinski stomak“, a visoka koncentracija insulina u krvi blokira dalju lipolizu.

Prolaktin

Još jedan podmukli hormon je prolaktin koji usporava metabolizam i povećava apetit. Kao posledica, u ovom slučaju imamo i debljanje, često u predelu stomaka, grudi i leđa. Da biste ga smanjili, potrebno je da smanjite prolaktin, ali istovremeno se koncentracija prolaktina često magično smanjuje ako normalizujete težinu.

Kako se nositi sa hormonalnim stomakom?

Ne mogu da smršam i uklonim stomak - šta da radim? Pre svega, stručnjaci preporučuju uzimanje testova za hormone, i to ne samo za gore pomenute, već i za hormone štitne žlezde, koncentraciju „lošeg“ i „dobrog“ holesterola, nivo nekih vitamina i mikroelemenata, isto vitamina D.

Nakon polaganja testova prema razvijenom kliničkom minimumu, ne možete gubiti vreme na eksperimente i odmah započeti rad sa uzrokom prekomerne težine. To su pojedinačni sastanci, ali postoje opšte preporuke: idite u krevet najkasnije do 23, ustanite u 6-7 ujutru, doručkujte normalno (proteini, masti i spori ugljeni hidrati, a ne kafa sa rolatom). Jedite tri puta dnevno, isključujući slatkiše, zaslađivače, konzervanse.

Preporučuje se da izbegavate grickalice koje mogu povisiti nivo šećera u krvi i održavati ga visokim. Smanjite unos kalorija za 20% (bez „600 kalorija dnevno“). Razmislite o uzimanju adaptogena - ašvagande, vitamina C, kordicepsa, šitakija, limunske trave.

Takođe, ne zaboravite na bavljenje sportom. Pogodne su i dnevne šetnje od 4-5 hiljada koraka. Pratite stabilnost svog raspoloženja, pokušajte da zabeležite izvore stresa i da ih se rešite, sve do promene posla i isključivanja toksičnih ljudi u vašem okruženju.

 marieclaire.ru

Povezane teme

Fitnes

Barbie dijeta koju prati Margo Robi

Holivudska glumica otkriva svoje tajne ishrane dok se priprema za film o legendarnoj lutki.

Parfemi

5 zelenih mirisa koji će vas očarati svojom aromom

Zeleni mirisi su posebna porodica u klasifikaciji parfimerije.

Fitnes

Zašto je neophodna hidratacija tela i kako to postići

Svi znamo da je svakodnevno i često konzumiranje vode neophodno, ali mnogi od nas na to nisu navikli.

Fitnes

Kako napraviti ulje od đumbira i zašto vam je potrebno?

Sastojak za masažu koji pomaže u ublažavanju specifičnih bolova, umora i iritacije i povećanju libida.

Trendovi

11 predloga za manikir u nežnim bojama proleća

Nežne nijanse i pastelni slatkiši daju nam potrebnu inspiraciju za nokte i dovode nas u prolećno raspoloženje.

Fitnes

Da li stalno osećate nadimanje? Imamo 7 načina da se nosite sa tim

Sedentarni način života, loša probava, hormonski poremećaji i stres neki su od faktora odgovornih za osećaj nadutosti u stomaku i nogama.

Nega kože

Nega poznatih

Kada se ugase svetla reflektora, slavne dame čijoj lepoti se divimo obične su žene poput nas, u stalnoj potrazi za najboljim načinima da sačuvaju blistavost tena i mladolik izgled.

Fitnes

6 vitamina koje je opasno uzimati bez lekarskog recepta

Danas se vitamini smatraju univerzalnim lekom za prevenciju gotovo svake bolesti, a saveti o njihovoj upotrebi nalaze se na svakom Internet portalu posvećenom zdravlju i lepoti.

Parfemi

Proleće je u vazduhu: 10 parfema sa notama lale

Biramo najlepše parfeme sa notama lale.

Fitnes

Alkalna dijeta: kako sa 50 izgledati kao da imate 30 godina

Viktorija Bekam, Dženifer Aniston i Gvinet Paltrou su vitke i izgledaju mladoliko - jer su na alkalnoj dijeti - i jako je hvale.

Fitnes

Kako ublažiti stres meditacijom

Šta je stres i zašto ga moramo ublažiti?

Trendovi

Gold Nail Art: ovog proleća biramo manikir u boji zlata

Trendovi nail arta koji dominiraju na Instagramu nas oduševljavaju, jer donose zlato u naš život.

Trendovi

Megan Markl otkriva 12 dragocenih beauty tajni koje su joj promenile život

Ravnoteža, ovo je ključna reč koju Megan Markl primenjuje na svoj život i rutinu lepote.

Nega kože

5 osnovnih beauty pravila koja će vam pomoći da uvek izgledate savršeno

Male promene u našoj svakodnevnoj rutini su tajna savršenog izgleda ovog i svakog proleća.