Dunja Jovanić: Glamur kao nadahnuće

Do najboljih ideja dolazi dok je pod tušem, svoj maksimum daje kad je pod pritiskom, a najvećim uspehom u poslu ne smatra novac, već mogućnost izbora ljudi i kompanija sa kojima će da sarađuje.

MANTIL CALVIN KLEIN JEANS. RUKAVICE I MINĐUŠE VLASNIŠTVO STILISTE

Svojim kreativnim sadržajem na društvenim mrežama, Dunja Jovanić, poznatija kao Imfashionbabe, pleni pažnju skoro pola miliona pratilaca. U razgovoru za naš magazin, otkrila nam je svoja razmišljanja na mnoge teme, a kao zaštitno lice italijanskog beauty brenda Kiko Milano, posebno nas je zanimalo kako se neguje i koji su njeni must proizvodi.

Posle decenije iskustva u svetu influensinga, kako biste opisali svoj put koji vas je doveo do pozicije jedne od najuticajnijih modnih influensera?

Iz ovog momenta danas, bih mogla da kažem – PRAVI put i definitivno to i jeste. Na momente je bilo teško, neizvesno, izazovno, ali sam imala i puno sreće da rastem u momentu kada se tržište okreće ka influenserima, da budem okružena ljudima koji su mi podrška, inspiracija i vetar u leđa i da taj momenat iskoristim na najbolji mogući način i učinim da traje.

Potvrda vašeg kvaliteta je i saradnja sa brojnim svetskim brendovima, gde ste u kampanjama pokazali i glumački potencijal. Delujete neposredno i uverljivo. Da li se to može naučiti ili je to vaša priroda?

To je definitivno moja priroda. Kada bi me neko pitao koji je to X factor u ovom poslu, ja bih rekla da je to harizma, i odmah zatim, ta neposrednost, koja je jako važna.

Iako to možda ne izgleda tako, ja se trudim da se ne pripremam previše za projekte, jer ono najbolje uvek dolazi spontano I na licu mesta, tj u ovom slučaju na samom snimanju. Ja sam oduvek bila kampanjac, I sjajno radim pod pritiskom, tako da bi to bila moja tajna. Manje pripreme, više pritiska.

Kako birate klijente sa kojima ćete da sarađujete? Koje su to dodirne tačke koje moraju da se poklope da biste vi rekli da?

Najveći uspeh u poslu, bilo koje vrste, po meni nije novac, već mogućnost izbora ljudi i kompanija sa kojima radite. I to smatram svojim najvećim uspehom u proteklih 11 godina.

Prva stavka jeste da biram da radim sa brendovima u koje verujem, čiji mi proizvodi odgovaraju i za koje bih ja ostavila svoj novac. Druga, jednako bitna stavka, jeste da klijent ima dovoljno poverenja u mene i moj rad, da može da mi da ‚ključ u ruke‘ odnosno da imam zeleno svetlo da fitujem kampanju po svom senzibilitetu, jer ćemo tako dobiti maksimalni rezultat. Sve ostale stavke pripisujemo vremenskoj prognozi i dnevnom horoskopu (smeh)

BUNDA LIU JO

Šta je najuzbudljivije u poslu kojim se bavite, a šta vas iscrpljuje?

Sve što je najuzbudljivije me najviše iscrpljuje! (smeh) Kreativini proces je nešto u čemu definitivno najviše uživam i nešto što me ‘vozi’ i inspiriše da budem bolja, da stvaram, da donosim novu svežu energiju. Glam momenti su nešto što je najuzbudljivije, jer nisu tako česti i uvek su posebni, a najviše me iscrpljuje svakodnevni administrativni rad i organizacija, ali je sve to zajedno deo mog posla i jedno bez drugog ne može.

Da možete da birate neko drugo zanimanje, šta bi to bilo i zašto (nezavisno od vašeg obrazovanja, diplomiranog ekonomiste)?

Pa neki šef definitivno! (smeh) Mislim da bih bila dobra u sales departmentu, bez obzira na branšu, jer je prodaja i komunikacija sa ljudima, a uz to i influens, da ne kažem uticaj na ljude, nešto što je meni u krvi i što mi je oduvek išlo sa lakoćom.

Pretpostavljam da vam je dan kratak, s obzirom da su za jednu kvalitetnu objavu potrebne studiozne pripreme čitavog tima saradnika do realizacije, a pritom ste i preduzetnica i bavite se dizajnom. Kako pronalazite vreme za neka svoja sitna zadovoljstva?

Moj najveći problem je to što ja sebi organizujem dan kao da imam avion umesta auta, bjuti tim spreman kod kuće i dan od 72h i onda kad ne postignem sve zacrtano, desi se da budem jako ljuta. Ali se stvarno trudim da imam u toku dana neke momente za sebe, kao što je espresso u miru, bez telefona, vreme za trening i vreme za sebe poslednjih 30 minuta u danu, i za razliku od ranijih godina, vikendi su mi off, tako da u njima i najviše uživam.

PRSLUK MISS SIXTY. OGRLICA VLASNIŠTVO STILISTE

Odakle crpite inspiraciju?

Iz svakodnevnice. I uvek mi je smešno to što u intervjuima najčešće čujete da ljudi crpe inspiraciju recimo kada se radi o modi, sa ulica New Yorka, a ja svu svoju inspiraciju crpim iz tuš kabine. Za mene tuš kabina ima terapeutsko dejstvo, tu sam bez telefona, sama sa svojim mislima, i moje najbolje ideje, i kada se radi o velikim projektima, i kada se radi o nekim usputnim, su upravo došle iz tuš kabine.

Svet lepote je takođe u domenu vaših interesovanja. Opišite nam vašu dnevnu rutinu nege?

Jedini uslov da neka rutina ili proizvod uđe u moju dnevnu rutinu jeste da uđe u kategoriju ‘brzo I efikasno’. Ne mogu da kažem da izdvajam previse vremena za negu, ali postoje neke stvari koje su must i koje su deo mog svakog dana. Na primer, krema sa SPF-om, koju nanosim 365 dana u godini, čišćenje lica umivalicama bez obzira na to da li imam šminku ili ne, korišćenje antirida, ali I nekih mesečnih rutina koje čine da moje lice izgleda sveže, kao što su redovno higijensko čišćenje lica, masaže lica, kao I tretmani za boost-ovanje kože lica.

HALJINA VERSACE JEANS COUTURE

Odakle crpite inspiraciju?

Iz svakodnevnice. I uvek mi je smešno to što u intervjuima najčešće čujete da ljudi crpe inspiraciju recimo kada se radi o modi, sa ulica New Yorka, a ja svu svoju inspiraciju crpim iz tuš kabine. Za mene tuš kabina ima terapeutsko dejstvo, tu sam bez telefona, sama sa svojim mislima, i moje najbolje ideje, i kada se radi o velikim projektima, i kada se radi o nekim usputnim, su upravo došle iz tuš kabine.

Svet lepote je takođe u domenu vaših interesovanja. Opišite nam vašu dnevnu rutinu nege?

Jedini uslov da neka rutina ili proizvod uđe u moju dnevnu rutinu jeste da uđe u kategoriju ‘brzo I efikasno’. Ne mogu da kažem da izdvajam previse vremena za negu, ali postoje neke stvari koje su must i koje su deo mog svakog dana. Na primer, krema sa SPF-om, koju nanosim 365 dana u godini, čišćenje lica umivalicama bez obzira na to da li imam šminku ili ne, korišćenje antirida, ali I nekih mesečnih rutina koje čine da moje lice izgleda sveže, kao što su redovno higijensko čišćenje lica, masaže lica, kao I tretmani za boost-ovanje kože lica.

Od make-upa, šta se obavezno nalazi u vašem neseseru, bez čega nigde ne idete? 

Korektor, rumenilo, setting puder I uvijač za trepavice.

Kao ambasador brenda Kiko Milano, izdvojte nam nekoliko Kiko proizvoda, vaših favorita, koji su neizostavni deo vaše svakodnevne nege i ulepšavanja.

Olovka za obrve micro presicion eyebrow pencil je moj najbolji prijatelj već nekoliko godina, zatim kremasto rumenilo u stiku u broju 8, kao I njihove maskare. Kiko maskare su toliko dobre, da bez preterivanja, možete žmureći da ih birate I nećete pogrešiti.

ŠMINKA: ENA JOVIĆ; FRIZURA: MAJA STANIŠIĆ

Kada se privatno šminkate, na čemu vam je fokus? 

Fokus mi je na tome da mi koža izgleda zdravo i jedro, da makeup može da bude završen ekspresno, jer uvek i svuda kasnim, i da su u pitanju proizvodi koji mi prijaju.

Volite li da eksperimentišete sa stilovima šminke, frizurama?

I te kako! Kada se radi o frizuri, uvek preporučujem devojkama promenu, jer je to najbrža i najjeftinija velika promena koju možete napraviti u svom životu, a koja vam daje potpuno novu energiju. Tokom godina sam zaista probala sve moguće kada su frizure u pitanju. Što se šminke tiče, volim da eksperimentišem, pogotovo kada slikamo editorijale, ali postoje neke stvari sa kojima ne eksperimentišem. Na primer, obrve! Kakav god look da radimo, ja volim sama da popunim svoje obrve jer mi to daje osećaj komfora. I zato bez Kiko Micro Presicion olovke za obrve u broju 5, verujte mi, ne napuštam kuću!

Imate li neki trik za instant svežinu lica?

San i hidratacija bi bile dve osnovne stvari, ali ukoliko vam treba SOS rešenje u poslednjem momentu, definitivno patch maskice za ispod očiju, koju prethodno rashladite u frižideru ili zamrzivaču, I daje vam instant budni izgled.

Da li se tajna vašeg izgleda krije i u zdravoj ishrani i redovnim treninzima?

Apsolutno! Smatram da su briga o ishrani I redovan trening, najveća investicija koju čovek može da napravi za lagodne stare dane, i pre svega za bolji svakdonevni osećaj u svom telu, a tek na trećem ili četvrtom mestu jeste i rezultat koji je uvek vidljiv, što na telu, posturi ili svežem svakodnevnom izgledu.

Blagodeti društvenih mreža su nesporne, ali često daju pogrešne inpute. Budući da lajk generacija (Z generacija) na internetu provodi tri sata dnevno, njihov uticaj je ogroman, a svet nije samo ružičast, kako se uglavnom prezentuje. Šta mislite o tome?

Mnogo sam srećna što sam odrastala u svetu bez interneta, bez lajkova, koji je bio mnogo jednostavniji I što sam u eri pre interneta postavila neke fundamente svoje ličnosti, pa sam onda usput u internet eri, mogla da nadogradim I ‘update-ujem’ sistem.

Mislim da je mnogo teže biti dete i adolescent, a sigurno I najteže, roditelj, u današnjim vremenima, jer je dosta toga instant, površno, prolazno I mislim da je ovo najizazovnije vreme za formiranje mladih ljudi.

Kako vidite svoju moć uticaja na pratioce? Trudite li se da im prenesete i neke edukativne poruke, u smislu da je obrazovanje važno, da je potrebno raditi i na svojoj unutrašnjoj lepoti, jer je ona naš glavni bedem? Na koji način to činite?

Na svima nama je velika odgovornost, s obzirom na to da se mnogi mladi ljudi ugledaju na nas. Ja smatram da sam devojka koja je pre svega dobro vaspitana, i da svojim svakodnevnim ponašanjem zapravo šaljem najveću poruku svima onima koji me prate.

Tokom godina sam imala i neke vrlo glasne kampanje, koje su govorile o tome da svet nije onakav kakvim ga vidimo na instagramu, da je važno da se dobro osećaš u svojoj koži, međutim neretko tako jasne I glasne kampanje naiđu na loše reakcije, iz meni nepoznatog razloga.

Zato smatram da je nekada veća poruka o tome kako se ja osećam u svom telu i svojoj koži to što sam vrlo često nenašminkana, čupava I ne preterano sređena, jer se osećam dobro u svojoj koži.

INTERVJU: SNEŽANA MILOŠEVIĆ

FOTOGRAFIJE: MARKO SUVIĆ

STAJLING: MARKO MRKAJA