grazia

Fitnes

Sve što treba da znate o nedostatku magnezijuma u telu

Ukoliko ovaj važan element ne unosite u svoje telo, dok trepnete okom, suočićete se sa malaksalošću, mučninom, nesanicom i brojnim drugim problemima.

Kada se po prvi put suočite sa nedostatkom magnezijuma, možete mesecima pokušavati da ispravite situaciju uz pomoć terapeuta i nutricionista, kupujući vitamine i suplemente, ne znajući da zapravo samo malo morate prilagoditi svoju ishranu.

Zašto je nedostatak magnezijuma opasan, čemu ovaj element služi i kako popuniti njegove rezerve?

Magnezijum je uključen u više od 300 hemijskih reakcija u telu: od toga zavisi kako će raditi nervi i mišići, koliko brzo će se stvoriti energija nakon obroka, kako će telo reagovati na padove pritiska, šta će se dogoditi sa metabolizmom, sa smanjenjem fizičke aktivnosti itd.

Magnezijum utiče na stanje kostiju i zuba: skoro 60% supstance troši se na održavanje funkcionisanja mišićno-skeletnog sistema. Nedostatak može dovesti do osteoporoze i parodontalne bolesti. Preostalih 40% je u mekim tkivima: magnezijum se vezuje za nukleinske kiseline, lipide i proteine, utičući na stanje kože.

Pored toga, adekvatan unos magnezijuma smanjuje rizik od razvoja dijabetesa, jer se pravilnim doziranjem supstance nivo šećera u krvi smanjuje, što određuje predispoziciju osobe za bolest.

Nedostatak magnezijuma u ​​telu

Zbog nedostatka supstanci, možete se osećati umorno bez posebnog razloga, osetiti slabosti mišića, gubitak apetita. Često dolazi do mučnina ili povraćanja - gastrointestinalni trakt ne može da se nosi sa hranom. Na duže staze, nedostatak magnezijuma utiče na telo jasnije: u telu se javljaju grčevi, udovi utrnu i pojavljuje se neprijatno peckanje. U najnaprednijim slučajevima nedostatak magnezijuma dovodi do depresije, hipokalemije i hipokalcemije - naglog smanjenja nivoa kalijuma i magnezijuma u ​​krvi.

Šta uzrokuje nedostatak supstance

Prvi razlog je najočigledniji: pogrešna ishana. Prosečan unos magnezijuma za odraslu osobu je 300-400 miligrama dnevno. Tačne cifre zavise od starosti, fizičke aktivnosti i pola.

Činjenica je da standardna ljudska ishrana uključuje puno prerađene hrane. Istovremeno, ljudi retko jedu spore ugljene hidrate, voće i povrće u pravoj količini, što otežava dobijanje prave količine magnezijuma. Drugi razlog nije odmah uočljiv: to su bolesti koje ometaju apsorpciju. Tu spadaju sindrom iritabilnog creva, otpornost na gluten i alkoholizam. U takvim uslovima, osoba se suočava sa prekomernim gubitkom elemenata u tragovima zajedno sa urinom, kao i nedovoljnom apsorpcijom supstance u krv. Moramo reći da fizički zdravi ljudi nemaju takvih problema.

Kako identifikovati i rešiti se nedostatka magnezijuma

Vredi odmah otići lekaru čim osoba otkrije prve simptome: umor, bolovi u mišićima, lagana utrnulost bez razloga, nelagodnost u stomaku ili crevima. Specijalista će uraditi test krvi kako bi utvrdio koliki je nedostatak supstance.

U zavisnosti od toga kako stoje stvari sa nedostatkom magnezijuma, lekar propisuje odgovarajući tretman: preporučuje suplemente, a takođe reguliše ishranu pacijenta.

Pored suplemenata možete koristiti hranu sa visokim sadržajem magnezijuma: spanać; tofu; orasi; banane; peciva od celog zrna; mahunarke poput crvenog pasulja, mleko životinjskog porekla; tamna čokolada; jogurti; avokado. U ranim fazama nedostatka magnezijuma često je dovoljno prilagoditi ishranu, ali u težim slučajevima moraćete da pribegnete simptomatskom lečenju.

foto:heroine

Pročitajte još

Povezane teme

Kosa

Hali Beri oduševila novom bojom kose

Glumica je napravila zanimljivu letnju promenu.

Kosa

Frizura koju su IT devojke proglasile najvećim trendom 2022.

Sve što treba da znate o njenom stilizovanju, pre odlaska kod frizera.

Nega kože

8 saveta Rouzi Hantington-Vajtli za negu kože sklone aknama

Manekenka je podelila svoje trikove za čistije i sjajnije lice.

Nega kože

Face Icing: Da li je ovo tajna savršene kože?

Staro-novi trend za lepotu, godinama praktikuje Kejt Mos.

Kosa

Rijana lansira liniju proizvoda za negu kose

Deo Fenty Beauty brenda, ona će sadržati ekstenzije, perike i uvijače za kosu.

Make up

Kako šminkamo oči ovog leta

Predstavljamo tri letnja mejkap trenda.

Trendovi

Uvek u trendu: Christian Louboutain manikir na noktima Kortni Kardašijan

Baš kao i najpoželjnije cipele na svetu, ovaj manikir spolja izgleda jednostavno, ali ga odaje "đon" crvene boje.

Kosa

10 savršenih letnjih frizura za brzo stilizovanje

Zaboravite na klasične repove i nespretno kačenje šnala kada sunce užari.

Make up

Dopamine Glam: Šminka koja podiže raspoloženje

Želite da se osećate bolje? Probajte da se našminkate drugačije.

Trendovi

Sve što želimo ovog leta: Nova beauty kolekcija Harija Stajlsa

Brend Pleasing lansira letnju liniju lakova za nokte, kao i parfeme.

Kosa

7 trendova u stilizovanju kose sa Nedelje visoke mode u Parizu

Od boba preko lopa do ekstremno duge - kako da nosite sve dužine.

Make up

Instant transformacija: 5 trikova za nanošenje rumenila

Kako da postignete što sjajniju kožu zahvaljujući rumenilu, ali i pravilnije konture lica.

Nega kože

Prvo Rijanino pojavljivanje u javnosti i Fenty kampanja nakon porođaja

Plus je proglašena najmlađom selfmade milijarderkom ispod 40.