grazia

Fitnes

Sve što treba da znate o nedostatku magnezijuma u telu

Ukoliko ovaj važan element ne unosite u svoje telo, dok trepnete okom, suočićete se sa malaksalošću, mučninom, nesanicom i brojnim drugim problemima.

Kada se po prvi put suočite sa nedostatkom magnezijuma, možete mesecima pokušavati da ispravite situaciju uz pomoć terapeuta i nutricionista, kupujući vitamine i suplemente, ne znajući da zapravo samo malo morate prilagoditi svoju ishranu.

Zašto je nedostatak magnezijuma opasan, čemu ovaj element služi i kako popuniti njegove rezerve?

Magnezijum je uključen u više od 300 hemijskih reakcija u telu: od toga zavisi kako će raditi nervi i mišići, koliko brzo će se stvoriti energija nakon obroka, kako će telo reagovati na padove pritiska, šta će se dogoditi sa metabolizmom, sa smanjenjem fizičke aktivnosti itd.

Magnezijum utiče na stanje kostiju i zuba: skoro 60% supstance troši se na održavanje funkcionisanja mišićno-skeletnog sistema. Nedostatak može dovesti do osteoporoze i parodontalne bolesti. Preostalih 40% je u mekim tkivima: magnezijum se vezuje za nukleinske kiseline, lipide i proteine, utičući na stanje kože.

Pored toga, adekvatan unos magnezijuma smanjuje rizik od razvoja dijabetesa, jer se pravilnim doziranjem supstance nivo šećera u krvi smanjuje, što određuje predispoziciju osobe za bolest.

Nedostatak magnezijuma u ​​telu

Zbog nedostatka supstanci, možete se osećati umorno bez posebnog razloga, osetiti slabosti mišića, gubitak apetita. Često dolazi do mučnina ili povraćanja - gastrointestinalni trakt ne može da se nosi sa hranom. Na duže staze, nedostatak magnezijuma utiče na telo jasnije: u telu se javljaju grčevi, udovi utrnu i pojavljuje se neprijatno peckanje. U najnaprednijim slučajevima nedostatak magnezijuma dovodi do depresije, hipokalemije i hipokalcemije - naglog smanjenja nivoa kalijuma i magnezijuma u ​​krvi.

Šta uzrokuje nedostatak supstance

Prvi razlog je najočigledniji: pogrešna ishana. Prosečan unos magnezijuma za odraslu osobu je 300-400 miligrama dnevno. Tačne cifre zavise od starosti, fizičke aktivnosti i pola.

Činjenica je da standardna ljudska ishrana uključuje puno prerađene hrane. Istovremeno, ljudi retko jedu spore ugljene hidrate, voće i povrće u pravoj količini, što otežava dobijanje prave količine magnezijuma. Drugi razlog nije odmah uočljiv: to su bolesti koje ometaju apsorpciju. Tu spadaju sindrom iritabilnog creva, otpornost na gluten i alkoholizam. U takvim uslovima, osoba se suočava sa prekomernim gubitkom elemenata u tragovima zajedno sa urinom, kao i nedovoljnom apsorpcijom supstance u krv. Moramo reći da fizički zdravi ljudi nemaju takvih problema.

Kako identifikovati i rešiti se nedostatka magnezijuma

Vredi odmah otići lekaru čim osoba otkrije prve simptome: umor, bolovi u mišićima, lagana utrnulost bez razloga, nelagodnost u stomaku ili crevima. Specijalista će uraditi test krvi kako bi utvrdio koliki je nedostatak supstance.

U zavisnosti od toga kako stoje stvari sa nedostatkom magnezijuma, lekar propisuje odgovarajući tretman: preporučuje suplemente, a takođe reguliše ishranu pacijenta.

Pored suplemenata možete koristiti hranu sa visokim sadržajem magnezijuma: spanać; tofu; orasi; banane; peciva od celog zrna; mahunarke poput crvenog pasulja, mleko životinjskog porekla; tamna čokolada; jogurti; avokado. U ranim fazama nedostatka magnezijuma često je dovoljno prilagoditi ishranu, ali u težim slučajevima moraćete da pribegnete simptomatskom lečenju.

foto:heroine

Povezane teme

Fitnes

Barbie dijeta koju prati Margo Robi

Holivudska glumica otkriva svoje tajne ishrane dok se priprema za film o legendarnoj lutki.

Parfemi

5 zelenih mirisa koji će vas očarati svojom aromom

Zeleni mirisi su posebna porodica u klasifikaciji parfimerije.

Fitnes

Zašto je neophodna hidratacija tela i kako to postići

Svi znamo da je svakodnevno i često konzumiranje vode neophodno, ali mnogi od nas na to nisu navikli.

Fitnes

Kako napraviti ulje od đumbira i zašto vam je potrebno?

Sastojak za masažu koji pomaže u ublažavanju specifičnih bolova, umora i iritacije i povećanju libida.

Trendovi

11 predloga za manikir u nežnim bojama proleća

Nežne nijanse i pastelni slatkiši daju nam potrebnu inspiraciju za nokte i dovode nas u prolećno raspoloženje.

Fitnes

Da li stalno osećate nadimanje? Imamo 7 načina da se nosite sa tim

Sedentarni način života, loša probava, hormonski poremećaji i stres neki su od faktora odgovornih za osećaj nadutosti u stomaku i nogama.

Nega kože

Nega poznatih

Kada se ugase svetla reflektora, slavne dame čijoj lepoti se divimo obične su žene poput nas, u stalnoj potrazi za najboljim načinima da sačuvaju blistavost tena i mladolik izgled.

Fitnes

6 vitamina koje je opasno uzimati bez lekarskog recepta

Danas se vitamini smatraju univerzalnim lekom za prevenciju gotovo svake bolesti, a saveti o njihovoj upotrebi nalaze se na svakom Internet portalu posvećenom zdravlju i lepoti.

Parfemi

Proleće je u vazduhu: 10 parfema sa notama lale

Biramo najlepše parfeme sa notama lale.

Fitnes

Alkalna dijeta: kako sa 50 izgledati kao da imate 30 godina

Viktorija Bekam, Dženifer Aniston i Gvinet Paltrou su vitke i izgledaju mladoliko - jer su na alkalnoj dijeti - i jako je hvale.

Fitnes

Kako ublažiti stres meditacijom

Šta je stres i zašto ga moramo ublažiti?

Trendovi

Gold Nail Art: ovog proleća biramo manikir u boji zlata

Trendovi nail arta koji dominiraju na Instagramu nas oduševljavaju, jer donose zlato u naš život.

Trendovi

Megan Markl otkriva 12 dragocenih beauty tajni koje su joj promenile život

Ravnoteža, ovo je ključna reč koju Megan Markl primenjuje na svoj život i rutinu lepote.

Nega kože

5 osnovnih beauty pravila koja će vam pomoći da uvek izgledate savršeno

Male promene u našoj svakodnevnoj rutini su tajna savršenog izgleda ovog i svakog proleća.